به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند "۱۰ دقیقه" به واکاوی ابعاد تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین بر مسئله انرژی در اروپا اختصاص دارد.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب با اشاره به سفر مشترک رئیس جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا به چین تاکید می‌کند که این سفر در راستای تلاش رهبران اروپایی برای تعامل با پکن و متقاعد کردن رئیس‌جمهور چین برای برداشتن گام‌های بیشتر برای توقف درگیری اوکراین و روسیه بوده است، چراکه اگر جنگ ادامه یابد، تشدید بحران انرژی در انتظار اروپا خواهد بود.

مستند "۱۰ دقیقه" با یادآوری این نکته که این اعتقاد وجود داشت که روسیه برای حفظ جریان نفت و گاز خود به شدت به فناوری‌های غربی، بازارهای غربی و سیستم‌های مالی غربی وابسته است و در صورت قطع این موارد، مسکو با فروپاشی سریع اقتصادی مواجه شود، بر اشتباه بودن این محاسبات و پیش‌بینی‌ها تصریح می‌کند.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی در ادامه به این موضوع می‌پردازد که با وجود هیاهوی رسانه‌ای، رهبران اروپایی می‌دانند که در جنگ انرژی که با روسیه درگیر شده‌اند هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد و اگر یک سال دیگر خشکسالی بر تولید برق آبی تأثیر بگذارد، وضعیت می‌تواند پیچیده‌تر شود. 

مستند "۱۰ دقیقه" در پایان پیش‌بینی می‌کند که به نظر می رسد بحران انرژی در اروپا به تازگی آغاز شده و زمستان آینده همان جایی است که چالش واقعی نهفته است.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند