به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «اشک سبز» که روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود، روایتی از مشکلاتی است که دولت‌ها و شرکت های چندملیتی برای مردم فقیر کشور کلمبیا به‌وجود می‌آورند.                      

دوربین مستند «اشک سبز» با سفر به یکی از مناطق کلمبیا به مساله استخراج سنگ زمرد، شرایط زندگی و کاری و در نهایت بهره‌کشی از مردم و مشکلات استخراج کنندگان این جواهر، زیر فشار و قدرت دولت‌ها و شرکت‌های چندملیتی می‌پردازد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این مستند، زمرد کلمبیا زیباترین و با ارزش‌ترین نوع زمرد در تمام دنیا به‌شمار می‌رود و سالیان سال است که این جواهر به وسیله‌ای برای امرار معاش جوامع بومی منطقه کارائیب تبدیل شده است. 

در مستند «اشک سبز» واقعیت‌های موجود از جمله نحوه استخراج زمرد، روش زندگی یک طلاجو، شرایط کاری، چگونگی سوءاستفاده شرکت‌های چندملیتی با کمک دولت و مسئولین این منطقه و قوانینی که به نفع شرکت‌های بزرگ اما به ضرر مردم تمام می‌‌شود، به تصویر کشیده شده است.

این مستند به منظور بررسی و پی بردن به تمامی ابعاد این موضوعات، با اعضای کنگره جمهوری خواهان، طلاجویان، اعضای اتحادیه زمرد، تجار کوچک جواهر و مردم عادی که با وجود زندگی در یک منطقه غنی در فقر روزگار می‌‌گذرانند، به گفت‌‌و‌گو پرداخته است.

این مستند در دو روز متوالی از امروز ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.