به گزارش اکونا پرس، ابوالفضل ایرانی خواه در همایش تجلیل از فعالان رسانه ای قم در عرصه سلامت، افزود: آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از حوادث درون شهری از جمله موتوسواری و وسایل نقلیه در استان قم قابل مقایسه با سایر استان ها نیست.

وی اضافه کرد: حوادث رانندگی جزو بیماری های غیرواگیردار است و باور داریم با اقدام های پیشگیرانه می توانیم در سال های آینده مرگ و میر حاصل از حوادث درون شهری را به صفر برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تشکیل مجمع سلامت در استان قم، بیان کرد: با توجه به این که سلامتی مقوله بسیار مهمی است که تمامی آحاد جامعه، دستگاه ها و نهادهای اجرایی و خدماتی در آن نقش دارند، مجمع سلامت به ریاست استاندار و دبیری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

ایرانی خواه افزود: اولویت کاری هر استانی در مجمع سلامت با توجه به مشکلات و معضلات آن استان تعیین می شود که در قم نیز مشکلات مربوط به افزایش حوادث رانندگی و پیامدهای ناشی از آن در اولویت این مجمع قرار گرفته است.

وی افزود: مجمع سلامت استان قم به زودی با حضور استاندار تشکیل جلسه می دهد و امیدواریم با تدابیری که در این مجمع اتخاذ می شود، کاهش حوادث رانندگی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این مجمع باید نقش دستگاه های ذیربط در راستای تحقق این هدف تعریف و بازنگری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا قبل از سال 1390، یک هزار و 100 تخت که عمده آن ها فرسوده بود، در قم وجود داشت، ولی با اقدام های دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه سلامت، تحولی در راستای بهبود وضعیت درمان در قم رخ داد.

وی با بیان این که قم به پایگاه عمرانی در عرصه سلامت تبدیل شده است، گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی از جمله طرح های دولت یازدهم بود که در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا 2 سال آینده بخش زیادی از این تخت های این مرکز مورد بهره برداری قرار گیرد.

بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.

وی افزود: در بخش دولتی حدود 800 تخت مدرن در حال ساخت است و تاکنون حدود 500 تخت به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تخت های جدید بیمارستانی به تخت های موجود استان اضافه و یا جایگزین تخت های فرسوده استان می شود.

ایرانی خواه در ادامه گفت: با وجود این که در چند سال گذشته قم از نظر آموزش پزشکی متحول شده است، ولی همچنان در این عرصه فاصله زیادی از آنچه که مطابق شان قم به عنوان شهر علم و اجتهاد است، وجود دارد.

وی افزود: ایجاد خوابگاه برای 2 هزار دانشجوی رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی، گسترش تحصیلات تکمیلی و تربیت دانشجویانی در رشته های جراحی، اعصاب و طب اورژانس از جمله خدمات این دانشگاه در سال های گذشته بوده است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه خبرنگاران در استان قم، گفت: اهالی رسانه در این استان که از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، به شکل شایسته ای اخبار مرتبط با حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی را پوشش می دهند.

ایرانی خواه گفت: در چند سال گذشته به صورت مستمر به واقعیت ها و تحولات مربوط به سلامت توسط رسانه ها پرداخته شده و باید توجه داشت که واقعیت های این استان نمایی از واقعیت های کشور است.

وی با بیان این که فعالان عرصه رسانه در قم را جزو تیم سلامت می دانیم، بیان کرد: قشر رسانه در اطلاع رسانی واقعیت ها و سیاست گذاری های مقوله سلامت نقش دارند و امیدواریم این اتحاد گسترش پیدا کند و مستحکم تر شود.

وی تاکید کرد: تخصصی شدن امور مرتبط با حوزه رسانه و آنچه که در حوزه سلامت گزارش می شود، ضروری است و جا دارد عملکرد رسانه هم در این زمینه تخصصی تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که این دانشگاه هیچ گونه نگاه سیاسی ندارد، گفت: این دستگاه کاملا خدماتی است و انتظار داریم نقد کارشناسی از سوی اصحاب رسانه برای حل مشکلات عرصه سلامت انجام شود.