به گزارش اکونا پرس،
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در ‌خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره گستردگی دایره امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هر نوع سیاستگذاری و برنامه ریزی که موجب شود در جامعه عدالت اجتماعی محقق شود عین معروف است و باید در جامعه نسبت به آن امر کرد و مردم وادار به کاری شوند که خروجی آن عدالت اجتماعی است و هر آنچه که در مقابل آن قرار گیرد منکر است و باید جامعه را از آن باز داشت.

وی با اشاره به ابعاد و شاخصه‌های عدالت اجتماعی اظهار کرد: در جامعه اسلامی و دینی به ویژه توسط مسؤولان نباید تبعیض بین فقیر و غنی ایجاد شود و در جامعه اسلامی در اجرای حقوق و قوانین نباید هیچگونه تبعیضی وجود داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه چند روزی است که صداوسیما می‌گوید بدانید و آگاه باشید که شب یلدا در پیش است، گفت: شب یلدا سنتی در بین ایرانیان است و مشکلی با این سنت نداریم. هنر ما ایرانیان این بوده است از آنچه که به عنوان سنت‌های ملی بوده به خاطر باورهای اعتقادی به نحو احسن استفاده ‌کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صله رحم در آموزه‌های دینی مورد تاکید بوده و کسانی که به رعایت صله رحم اهتمام داشته باشند عمر و روزی ایشان زیاد می‌شود، گفت: باید این فرصت حضور را به از بین بردن کینه‌ها و دشمنی‌ها استفاده کنیم و باید به این سنت ملی رنگ الهی، دینی و اسلامی دهیم.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید به فقرای فامیل رسیدگی کرده و در جلسات فضای آشتی و محبت برقرار شود، افزود: ما به عنوان مسلمان از همه فرصت‌ها در مسیر رضایت خداوند متعال استفاده می‌کنیم.

وی به میلاد حضرت عیسی مسیح اشاره کرد و گفت: این روز را به همه پیروان حضرت مسیح تبریک می‌گویم؛ این شخصیت بزرگ اصل وجود و خلقتش با معجزه و سرانجام زندگی ایشان نیز با معجزه بوده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حضرت عیسی مظهر مبارزه با ظلم و فساد بود، تاکید کرد: کسانی در لوای پیروی از مسیحیت جنگ به پا کرده، کشورگشایی کرده و یمن را گرفتار چنین سرنوشتی کرده اند؛ به مسیحیان واقعی می‌گویم علیه جبهه استکبار و ستمگران فریاد بکشید. متفکران عالم مسیحیت امروز باید روشنگری کنند که تعالیم مسیح چه بوده است و آنچه که سردمداران کفر و استکبار دنبال می‌کنند چیز دیگری است.

وی گفت: در انجیل به آمدن پیامبر آخرالزمان بشارت داده شده است؛ پیام ایشان این است که بعد از من پیامبر آخر الزمان خواهد آمد و وظیفه همه پیروی از راه پیامبر اسلام است.

حسینی بوشهری مسئله اقتصاد و معیشت مردم را از مسائل مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی علیه ما شروع شده و هدف اینها از این جنگ این است که گرانی و شرایط بد اقتصادی مردم را رنج دهد و دشمن هدف شکست دادن انقلاب و رو در رو کردن مردم با نظام را دنبال می‌کند. دشمن تحریم می‌کند تا مردم در برابر نظام و انقلاب قرار گیرند و در خواب خود به دنبال تسلط دوباره بر این کشور و حذف نام اسلام ناب هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما روی تحریم تمرکز کرده و فشارهای مختلف را بر کشور وارد می‌کنند، و در این مسیر از تهدید و تشویق استفاده می‌کنند، گفت: در جریان برجام تشویق کردند ولی آنچه که اتفاق افتاد عده ای خارج شده و آنها که مانده‌اند چند ماه است که ما را به وعده‌های خود دلخوش کرده اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که نمی شود به دشمن اعتماد کرد و دچار ساده انگاری شد تاکید کرد: ما برای مواجهه با نقشه‌های طراحی شده که نه تنها سراغ کشورها و شرکت‌ها و تک تک افراد می‌روند برای سال‌های آتی نیازمند نقشه راه هستیم. نیروی انسانی ما درخشان بوده و ذخایر ما قابل قیاس با خیلی از کشورها نیست و دولت باید ابتدا انسجام داخلی را حفظ کرده و با طراحی و برنامه ریزی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده و از طریق دیپلماسی نیز پیگیری های لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این ملت با این شجاعت و با این رهبری قابل تحریم نیست گفت: باید ظرفیت‌های مردم را شناخته و از توانمندی‌های موجود استفاده شود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مردم باید نظارت کنند و کسانی که در عرصه اقتصاد فعال هستند در میدان دشمن بازی نکنند، اظهار کرد: کسانی که اقتصادهای سنگین دستشان است از این روزهای سخت برای سوء استفاده از مردم استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه به انسجام بین مردم و مسؤولان و انسجام بین مردم و مردم نیاز داریم، افزود: در کنار همه اینها باید به خداوند توکل کرد؛ با توکل به خدا می‌توان در برابر دشمن ایستاد، تدبیر کرد و مردم نیز باید پای کار بیایند.

امام جمعه قم به وضعیت کشور سوریه اشاره کرد و یادآور شد: روسای جمهوری که سوریه را 8 سال تحریم کرده بودند از رئیس جمهور این کشور اجازه می‌گیرند و این نیز به همت جبهه مقاومت و همراهی کشورهای دوست سوریه محقق شده است و آمریکا نیز دیگر نمی خواهد بیشتر شکست مفتضحانه بخورد.

وی اضافه کرد: در کشور یمن هم شرایط نسبتا خوب بوده و مذاکرات صلح آغاز شده است و اگر همه نسبت به مذاکرات پایبند باشند به نفع مردم یمن است.