به گزارش اکونا پرس،

استاندارقم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم طی سخنانی مقایسه ی وضعیت استان با گذشته را ضروری دانست و افزود: یکی دیگر از شاخص ها در ارائه ی عملکرد که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است، مقایسه ی عملکرد استان با سایر استان هاست.

وی خاطرنشان کرد: افق چشم انداز استان در حوزه های اقتصادی بایستی مشخص شده و برای تحقق آن برنامه ریزی عملیاتی صورت بگیرد.

بهرام سرمست همچنین خروج تولید از رکود را از اولویت های استان قم در مباحث اقتصادی دانست و افزود: حفظ ظرفیت اشتغال در شرایط جاری اقتصادی کشور باید در دستور کار ادارات دولتی باشد.

وی حضور فیزیکی مدیران دولتی در واحدهای تولیدی و صنعتی را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گاهی با شنیدن مشکلات از زبان مدیران واحدهای خصوصی روند حل مشکلات تسهیل خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه تصمیمات کارگروه نیازمند حضور مدیران ارشد دستگاه های دولتی است بیان داشت: مدیران باید شخصا در جلسات ستادی حضور داشته باشند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرکهای صنعتی استان را خواستار شد و گفت: بایستی از هر یک از خصیصه های قم به عنوان یک ظرفیت برای توسعه استان بهره برد.

وی گفت: بنده به عنوان نماینده دولت در استان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و مسئولان استان با مدیران ملی خواهم بود و از ظرفیت حضور وزیران و مقامات کشوری و ایده پردازی بخش خصوصی و کارآفرینان برای پیشبرد برنامه های استانی استفاده خواهم کرد.

استاندار قم همچنین توجه به سرمایه های اجتماعی به عنوان پشتوانه ی سرمایه های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از پتانسیل نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و علما و بزرگان استان برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نباید غافل شویم.

مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در بخش گردشگری باید تسهیلات را طبق چشم انداز تعیین شده پرداخت کنیم اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید تعهد خود را در مدت مشخص شده انجام دهند.