به گزارش اکونا پرس،

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور در منزل شهید اکرامی اشاره کرد و افزود: برای عرض ادب و قدردانی از خانواده شهید اکرامی به منزل این شهید بزرگوار رفتیم و از صحبت‌های ارزشمند این‌ خانواده بهره بردیم.

وی افزود: در ادامه سفر به شهرستان اهر از محل احداث استادیوم پنج هزار نفری، بازدید میدانی داشتیم. از حسن انتخاب فرماندار برای جانمایی مناسب این استادیوم تشکر می‌کنم چراکه هم در منطقه خوش آب و هوایی واقع شده و هم چشم‌انداز زیبا و دسترسی جاده ایی به اهر و مشکین شهر دارد. ان‌شاءلله با توجه به مصوبات استانی که داشتیم هرچه زودتر تامین منابع مورد نیاز صورت پذیرد و بتوانیم به زودی از این استادیوم پنج هزار نفری بهره‌برداری کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه برای احداث این استادیوم ۵ هزار نفری حدود ۱۰ سال پیش برنامه‌ریزی شده بود اظهار داشت: حدود ۱۰ ماه قبل هم محل احداث این استادیوم در جای دیگری، جانمایی شده بود که از نظر فضا و ظرفیت سکوی تماشاچیان با محدودیت روبرو بود و متاسفانه ۱۰۰۰ نفر بیشتر ظرفیت تماشاگر نداشت که این مشکل با کمک دکتر محرم‌زاده نماینده آذربایجان شرقی و فرماندار و دیگر مقامات محلی، به موقع و به واسطه احساس نیازی که در این منطقه به ورزش می‌شد برطرف شد.

وزیر ورزش و‌جوانان در بخش دیگر صحبت‌هایش با تاکید براینکه استان آذربایجان شرقی به استان‌ ورزشی معروف است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تور دوچرخه سواری استان آذربایجان شرقی از گذشته معروف بود و در سایر رشته‌ها هم همینطور است. مدال المپیک اقای یوسف کرمی که فراموش شدنی نیست و یا باشگاه های فوتبال این استان که از باشگاه های باسابقه و اصیل هستند که همه این موارد از سرمایه‌های این استان و کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در اهر ماموریت‌های مختلفی از سوی هیئت دولت داشتیم، بیان کرد: پروژه‌های ورزشی و مباحث مربوط به حوزه جوانان نیز در این سفر مطرح شد که در همین زمینه بازدیدی از محل هئیت سوارکاری داشتیم و مقرر شد آن محل به یک مرکز سوارکاری استاندارد تبدیل شود.

دکتر سجادی با بیان اینکه رشته ورزشی چوگان مورد عنایت و توجه مقام معظم رهبری است اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در این منطقه پرورش اسب چوگان داشته باشیم و با توجه به اینکه علاقه‌مندی زیادی در این اقلیم‌ وجود دارد، بنابراین باید مکان خاصی برای تربیت و تمرین اسب‌های چوگان هم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دور اول سفرها ۳۷۵ میلیارد تومان مصوب شد، اظهار داشت: قرار بر این شد که این مبلغ در ۳ سال تامین شود، و تاکنون چیزی نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای سال اول تامین شد و در دو سال باقی مانده به ترتیب از سازمان برنامه و بودجه مصوباتش خواهد آمد و ما نیز روند اعتبار و تخصیص‌ها را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد که در دو سال آینده باقی مصوبات هم محقق شود.

وی با اعلام این مطلب که ۱۰۰ میلیارد از مصوبات این سفر مختص موضوعات ورزشی است بیان کرد: پروژه‌های ورزشی که مصوبه سفر دارند پروژه‌هایی هستند که بالای ۵۰٪ هستند.

وزیر ورزش و‌جوانان ادامه داد: از این ۱۰۰ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد به اهر تعلق می‌گیرد که با این تخصیص شاهد حل بسیاری از مشکلات این شهرستان خواهیم بود.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش به حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: در حوزه جوانان خوشبختانه آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که از نظر تعداد سمن آمار قابل توجهی دارد و حدودا بیش از ۳۰۰ سمن فعال در حوزه جوانان دارد. خوشبختانه ۶ سال است که حوزه جوانان استان آذربایجان شرقی جزو استان های برگزیده است که این جای تقدیر و تشکر دارد.