به گزارش اکونا پرس،

صبح امروز و با حضور کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان،محمود خسروی وفا رئیس و دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاوران اعزامی به هانگژو،دکترکاظمی پور معاونت امور بانوان،سید محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان،دکتر فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، سرپرستان و معاونین کاروان و همچنین حضور روسا و کادرفنی تیم های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی، نشست توجیهی کادر سرپرستی بازی های آسیایی هانگژو با سرپرستان و کادرفنی فدراسیون‌های اعزامی به این بازی ها در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دکتر سید مناف هاشمی در ابتدای این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: نشست امروز کارگاهی اجرایی برای فدراسیون های ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی است. کاروان ایران مزین به نام شهید حججی است به این رویداد اعزام خواهد شد.

وی افزود: در کارگاه امروز به موضوعات مختلفی در خصوص اعزام و دهکده بازی ها اشاره خواهد شد و به سوالات و ابهامات فدراسیون ها و سرپرستان در این خصوص پاسخ داده می شود.

دکتر هاشمی در ادامه به ارائه خلاصه گزارشی در خصوص کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های آسیایی پرداخت و ابراز داشت: این بازی ها با شرکت 45 کشور آسیایی، طی روزهای 1 تا 16 مهرماه سال جاری در 40 رشته ورزشی (ورزش ایران در 34 رشته حضور دارد) و با حضور 12500 ورزشکار و 11500 خبرنگار برگزار می شود که در پایان 482 مدال طلا در آن توزیع می شود.

سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو در نگاهی کلی به تیم هایی که در داخل و خارج از دهکده بازی ها اقامت داده خواهند شد اشاره کرد و اظهار داشت: ما کاروان اعزامی ایران به این بازی ها را به 6 گروه تقسیم کرده ایم که هر گروه سرپرست مجزایی خواهد  داشت که با هماهنگی کامل با سرپرست اصلی کاروان خدمات خود را به تیم های اعزامی ارائه می کنند.

در ادامه و پس از معرفی سرپرستان این شش گروه توسط دبیرکل کمیته ملی المپیک، مسئولین کاروان در بخش‌های مختلف (امور فرهنگی، بین الملل، امور مالی، امور بانوان، امور اعزام و تشریفات، رسانه، حراست و امنیت، پزشکی و مسول دهکده بازی ها) به ارائه مباحثی مهم در حوزه های مربوطه پرداختند.

سید محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان،دکتر مریم کاظمی پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش ودکتر مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک از دیگر سخنرانان بخش نخست این نشست بودند که طی ساعات 8 تا 10 صبح برگزار شد.

گفتنی است در پایان نیز روسا، سرپرستان و کادرفنی تیم های اعزامی به هانگژو، سوالات و ابهامات خود را در خصوص موضوعات مختلف در زمینه اعزام به این بازی ها مطرح کردند که با پاسخ مسئولین کاروان در بخش های مختلف همراه بود.

در بخش دوم نشست کادر سرپرستی که با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد طی آن محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان اعزامی ورزش جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو، به حضور خود در 7 دوره بازی های المپیک اشاره کرد و گفت: سرپرستی اصلی تیم ها در بازی های آسیایی بر عهده مسئولین فدراسیون ها است چراکه همگی آنها در مسابقات و رویدادهای آسیایی و جهانی  این وظیفه را انجام داده اند و به دلیل اشراف کامل به موضوعات فنی در این رابطه، از تجربه بالایی در این خصوص برخوردار می باشند.

خسروی وفا فلسفه و دلیل حضور خود و دیگر مسئولین ورزشی در مسند مدیریت ورزش را وجود ورزشکاران عنوان کرد و اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد محیطی آرام برای این عزیزان است. سفرهای ورزشی، خستگی، استرس و اتفاقات غیر قابل پیشگیری دارد لذا باید با مدیریت و نگاه پدرانه و مادرانه شما عزیزان این قهرمانان احساس امنیت کرده و از بار استرس روی این ورزشکاران کاسته شود.

در خاتمه و در جمع بندی نهایی کیومرث هاشمی توضیحاتی را در خصوص اهمیت بازی‌های آسیایی و دیگر رویدادهایی که به شکل دسته جمعی توسط متولی آن کمیته ملی المپیک برگزار می شود به حاضرین ارائه کرد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار داشت: انتظار ما از کاروان مزین شده به نام شهید حججی، اخلاق و رفتاری در شأن جمهوری اسلامی است و این باید اولویت اول ما باشد و اولویت دوم ما باید مدال باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوع سرپرستان در حوزه ورزش خیلی جدی گرفته نشده است گفت: سرپرست، رهبر تیم است و انگیزه و اتحاد بوجود می آورد و لذا نقشی بی بدیل در کاروان دارد. نقش سرپرستان به عنوان رهبر تیم باید بیشتر تقویت شود چراکه باعث همبستگی بیشتری در کاروان خواهد شد.