به گزارش اکونا پرس،

دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان بیست و هشتمین نشست کمیته ملی الپیک ضمن تشکر از برگزاری مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی که توسط شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد:امیدواریم جوایزی که قولش را داده‌اند، پرداخت شود شهرداری تهران کمک‌های دیگری هم در خصوص اقدامات عمرانی و نقدینگی و حوزه سازمان زیبا سازی شهر تهران و تبلیغات در حوزه ورزش به شکل رایگان برای کمیته  ملی المپیک درنظرگرفته که نقطه عطف و جای تشکر و امیدواری  دارد.

وی گفت:ورزشکاران باید در حوزه تامین مالی، اشتغال و مسکن حمایت شوند و امیدواریم حوزه‌های دیگر هم حمایت کنند.در سطح ملی در تلاش هستیم تفاهم‌نامه‌هایی داشته باشم.با راه و شهرسازی و حوزه مالی تفاهمه نامه‌هایی کمیسیون اقتصادی کمیته ملی المپیک در دستور کار خود دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: از شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تشکر میکنم امید که سایر استان ها هم این رویه را ادامه دهند تا دغدغه ورزشکاران کم شود.

دکتر هاشمی در خصوص مصوبات بیست و هشتمین نشست هیئت اجرایی عنوان کرد: در جلسه امروز ادامه مباحث  قبل بعلاوه گزارشات، آسیب‌شناسی و ارزیابی، نکات مثبت و منفی بازی‌های آسیایی مطرح شد. همچنین گزارشی توسط رئیس کمیته ملی المپیک، بنده و  آقای تابع درخصوص برنامه‌های حمایتی کمیته ملی المپیک از ورزشکارانی که قرار است تا ۹ ماه دیگر در المپیک شرکت کنند، صورت گرفت.  سخنگوی کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:ورزشکاران به شکل گل‌خانه‌ای شناسایی  و توسط مرکز نظارت و مرکز سنجش ارزیابی می‌شوند و بر همان اساس در قالب یک بسته برایشان حقوق تعریف خواهد شد البته بعد از کسب سهمیه المپیک یک حقوق پایه در نظر گرفته می‌شود و با توجه به حضور ورزشکاران در رویدادهای مورد تایید کمیته و مدال‌هایی که گرفته می‌شود نیز عددی به حقوق اضافه می‌شود.

وی ادامه داد:  بسته پیشنهادی در این خصوص توسط کمیته به هیئت اجرایی پیشنهاد شد که حاوی ۵ شاخص است: شاخص جایگاه مدالی فرد در گذشته، کسب مدال در رویدادهای مورد تایید کمیته، شرکت در سنجش آکادمی ملی المپیک، عملکرد رویدادهای گذشته و رعایت تدبیرو شئونات، رفتار و نظم؛ نهایتا این ۵ موضوع ما را به عدد حقوق می رساند. اگر تمام این ویژگی‌ها را یک فرد داشته باشد عدد بالایی برای حقوق که حدود ۲۰۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه است،در نظر خواهیم گرفت.

هاشمی افزود: شاید امید طلای ما در المپیک به اندازه انگشتان دست باشد بنابراین رقم قابل توجهی بودجه نیاز ندارد. برای سرمربیان هم حدود ۸ درصد رقمی که برای ورزشکار محاسبه می شود، لحاظ شده و اختیارات نهایی آن را هیئت اجرایی به کمیته داده است. به ترتیب تا برنز عدد حقوق کم می‌شود به ۶۰ میلیون تومان می‌رسد در واقع عدد حقوق بین سقف ۲۰۰ میلیون تا کف ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار کرد: در مرکز نظارت و مرکز سنجش ارزیابی‌ها ازهمین امروزمورد بررسی قرار می‌گیرد؛ رقم حقوق پایه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است و عدد بالایی نیست. ضمن این که سرانه اردویی، سرانه سفر و اردوهای خارج از کشور را هم در این ارزیابی‌ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت. المپیک با تمام رویدادهای دیگر متفاوت است و بیش از ۲۰۰ کشور دنیا با هم رقابت سختی دارند و نتیجه تلاش چندین ساله ورزشکاران است و ایران با حمایت دولت و مجلس بتواند منابع مالی را تامین کرده و تصمیم خود را برای حمایت از ورزشکاران اجرایی کند. البته یک تبصره هم برای حقوق در نظر گرفته ایم و آن این‌که اگر فرد به هر دلیلی بتواند در نتیجه نهایی مدال طلا، نقره و برنزی که قبلا پیش بینی نشده است را کسب کند ، بعد از کسب مدال برایش جبران می‌کنیم.

دکتر هاشمی درخصوص دیگر مصوبات نشست امروز گفت: امروز محمد تابع که رئیس مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک بود، با پیشنهاد رئیس کمیته به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی انتخاب جایگزین بیرانوند شد. او دکترای تربیت بدنی وتجربه ورزشی دارد همچنین مدرس دانشگاه و از اساتدید و مدیران خوب است. در نشست هیات اجرایی از زحمات بیرانوند که طی ۱۰ ماه پیش سرپرست مرکز نظارت بود تشکر شد. او عملکرد خوبی داشت البته ایشان به عنوان جانشین رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب شد که بتواند کمک حال دکتر صدر باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان گفت:در نشست امروز  حمید قاسمی هم به عنوان رئیس کمیسیون صلح و ورزش انتخاب شد؛ وی دکترای تربیت بدنی و مدیریت ورزشی دارد و  مدرس و دانشیار دانشگاه است همچنین سابقه کار در حوزه رسانه و ورزش را هم دارد