به گزارش اکونا پرس،

سیروس دین‌محمدی درخصوص عملکرد تیم ملی، بازگشت احتمالی جباروف و همچنین مصاحبه اخیر کی‌روش در مورد مردم ایران با ایلنا صحبت کرده است.

بازی‌های تیم ملی را پیگیری می‌کنید؟

مگر می‌شود بازیکن تیم ملی باشی، برایش بازی کرده باشی و آن را پیگیری نکنی؟! من تمام بازی‌های تیم ملی را نگاه می‌کنم اما در حال حاضر نگران تیم ملی هستم.

چرا؟

به خاطر جنجال‌های اخیر. امیدوارم این اتفاق‌ها و مسایل، اردوی تیم را به هم نزند. یعنی باعث نشود تمرکز بچه‌ها به هم بریزد و روحیه آنها خراب شود. اخیرا هم که بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی حمله کردند و همین باعث شده که حواشی بیشتر شود.

اما باید قبول کنیم که کی‌روش حاشیه‌ها را بیشتر کرد.

دقیقا همین‌طور است. از ابتدا کی‌روش این جنجال‌ها را شروع کرد. او گفته مردم ما نان ندارند بخورند. این را باید بگویم مردم ما خدا را شکر خودکفا و غنی هستند. یک جا هم گیر کنند به هم کمک می‌کنند. شما کرمانشاه را ببینید، دیدید که چگونه مردم کمک‌رسانی کردند. البته من شنیدم که ایشان گفته مترجمم اشتباه کرده!

فکر می‌کنید این مسایل تا کی ادامه خواهد داشت؟

تا زمانی که یکسری افراد از کنار کی‌روش بروند. چون من دیده‌ام بعضی آدم‌ها هستند که دور و بر کی‌روش جو را خراب می‌کنند. هر چیزی را که می‌بینند یا می‌شنوند سریعا به او منتقل می‌کنند.

تیم ملی باید امروز به مصاف چین برود. ارزیابی‌تان از این بازی چیست؟

چین خیلی هم ضعیف نیست. تیم بسیار قوی و پرقدرت است و ایران بازی بسیار سختی در پیش دارد. البته پیش‌بینی‌ من این است که ایران این تیم را شکست می‌دهد و در مرحله بعدی به مصاف ژاپن می‌رود. ما مسیر خوبی را تا فینال در جام ملت‌های آسیا داریم.

از استقلال چه خبر؟

شنیده‌ام بازیکن نگرفته‌اند و فقط کمک‌مربی آورده‌اند. من نمی‌دانم چرا فتحی هیچ اقدامی نمی‌کند. کمیته فنی کجاست؟ چرا بازیکن معرفی نمی‌کند؟

یعنی به نظرتان مجیدی نباید به استقلال می‌آمد؟

اصلا منظور من این نبود. یک روز من هستم، یک روز نوازی و یک روز هم مجیدی. اتفاقا مجیدی مسیر درست را می‌رود. او آمده حتی از شفر کار یاد بگیرد و مطمئن هستم او در کارش موفق خواهد شد.

اما خیلی‌ها می‌گویند مجیدی آمده تا جای شفر را بگیرد.

این طرز فکر استقلال را نابود می‌کند. من با فرهاد از 16 سالگی آشنا هستم. او حتی در کلاس‌های مربیگری هم شرکت کرده مثل منصور پورحیدری که سال‌ها دستیار رایکوف بود. مثل مظلومی، مرفاوی و خیلی‌های دیگر.

به نظرتان جباروف باید بازگردد؟

جباروف بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما وقتی داریوش شجاعیان هست، دیگر نیازی به جباروف نیست. من 31 سالم بود که می‌گفتند برو خداحافظی کن. اگر قرار است جباروف 38 ساله را بیاورند، نوازی بیاید بهتر است.