به گزارش اکونا پرس،

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره شکست استقلال در تبریز گفت: باخت هیچ وقت خوب نیست، خصوصاً برای تیمی مثل استقلال. البته اعتقاد من این است که استقلال بد بازی نکرد و جنگ اصلی در این بازی نیز در میانه میدان بود. استقلال و تراکتورسازی هافبک‌های خوبی دارند، ولی غیبت فرشید باقری و محمد دانشگر تغییراتی را در استقلال ایجاد کرد که تا حدودی به ضرر این تیم تمام شد. باقری رکن اصلی استقلال در میانه میدان است که مانند دانشگر محروم بود. متأسفانه در فوتبال ایران باب شده که وقتی داور سوت می‌زند 60 نفر روی سر او می‌ریزند، من معتقدم که باشگاه باید در این زمینه به صورت جدی فکر کند تا بازیکنان به راحتی محروم نشوند.

وی با اشاره به بازی استقلال مقابل تراکتورسازی خاطر نشان کرد: استقلال در نیمه دوم نمایش بهتری داشت، ولی در مجموع هر دو تیم موقعیت‌های زیادی نداشتند. متأسفانه استقلال در یک لحظه توپ را از دست داد و بازیکن باتجربه‌ای مثل حاج‌صفی زیباترین پاس را به دژاگه داد و اشکان هم با گلی که زد، ثابت کرد که در فوتبال ایران آموزش ندیده است. رحمتی هم هر چقدر تلاش کرد نتوانست آن توپ را دفع کند.

فریبا در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال اندازه دیگر مدعیان برای قهرمانی شانس دارد، تصریح کرد: در فوتبال چیزی مشخص نیست، ولی کار استقلال برای قهرمان شدن سخت شد. البته اگر اشتباه نکنم استقلال هشت یا 9 بازی در ورزشگاه آزادی دارد که اگر خوب امتیاز بگیرد برای قهرمان شدن شانس خواهد داشت. در حال حاضر پنج تیم برای قهرمان شدن نقش دارند و مهم این است که هواداران استقلال هم در بازی‌های آینده از این تیم حمایت کنند.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در واکنش به انتقادهایی که از اسماعیل گونسالوس، مهاجم جدید استقلال صورت گرفته است، گفت: اعتقاد من این است که با دو بازی نمی‌توان در مورد عملکرد اسماعیل نظر داد. ما باید به این بازیکن و دیگر بازیکنان جدید استقلال زمان بدهیم تا ببینیم چه عملکردی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جذب بازیکنان جدید با تأیید کمیته فنی باشگاه استقلال بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از بازیکنان جدید از فیلتر کمیته فنی عبور نکردند. البته لیگ 50 روز تعطیل بود و تیم هم به اردوی ترکیه رفت بود و احتمالاً باشگاه می‌خواست به صورت پنهانی و به سرعت بازیکنان موردنظرش را جذب کند. ما از این ناراحت نیستیم که چرا بحث جذب بازیکن خارجی را با ما در میان نگذاشتند، نگرانی و نارحتی ما از این است که این بازیکنان نتوانند به استقلال کمک کنند که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. من باز هم می‌گویم که قضاوت در مورد بازیکنان جدید زود است.

فریبا در خاتمه اظهار داشت:‌ ما که با انتخاب خودمان عضو کمیته فنی استقلال نشدیم و باشگاه ما را انتخاب کرد. ما دنبال پست و مقام نبودیم. در ضمن اگر ما بازیکنی را رد یا تأیید کنیم، باید این را هم در نظر گرفت که نظر سرمربی ارجح است و شفر تصمیم نهایی را می‌گیرد. آخرین جلسه‌ای هم که با کمیته فنی برگزار شد، یک هفته مانده به پایان نیم‌فصل اول بود. در آن جلسه هم ما گفتیم که استقلال نیاز به مهاجم، هافبک و یک مربی ایرانی دارد که این کار انجام شد. امیدوارم که بازیکنان خارجی به استقلال کمک کنند.