به گزارش اکونا پرس،

بشار رسن، ستاره عراقی تیم پرسپولیس که از ابتدای لیگ شانزدهم در این تیم حضور داشت، چندماه مانده به اتمام قراردادش، دو سال دیگر قراردادش را با سرخ‌ها تمدید کرد و تا پایان لیگ بیستم در جمع قرمزهای تهران حضور خواهد داشت. هافبک شماره پنج پرسپولیس که تمدید قرارداد را به پس از جام ملت‌ها موکول کرده بود، بعد از دو جلسه مذاکره، حدود دو ماه قبل سرانجام در شب بازی با صنعت نفت پای قرارداد دوساله را امضا کرد تا هواداران پرسپولیس در آستانه یک دیدار خانگی، با این خبر خوب روبه‌رو شوند.

این اما پایان کار رسن نبود و در حالی که گفته می‌شد قرارداد بشار با پرسپولیس تا سال ۱۴۰۰ تمدید شده و هافبک مورد علاقه برانکو دو فصل دیگر در جمع سرخ‌پوشان خواهد ماند، اما صبح دیروز توئیتر الکاس قطر که ازجمله رسانه‌های معتبر این کشور محسوب می‌شود، در توئیتی عجیب عنوان کرد بشار رسن در آستانه پیوستن به یک باشگاه قطری قرار دارد.  اگرچه رسن قراردادش را با پرسپولیس به‌صورت رسمی تمدید کرده و هواداران نیز به ماندن این هافبک عراقی باثبات امیدوار هستند و از سوی دیگر مسئولان باشگاه نیز روی این موضوع صحه می‌گذارند که رسن تا دو سال دیگر در پرسپولیس ماندگار است، اما وجود برخی بندها در قرارداد این هافبک عراقی موجب شده آینده رسن در پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. درواقع با قطعیت نمی‌توان گفت که او ماندنی است.

پرسپولیس روزهای بی‌پولی را سپری می‌کند و حتی برانکو هم که این روزها تبدیل به اسطوره سرخ‌ها شده، مدت‌هاست حقوق و دستمزدی دریافت نکرده و چه‌بسا این موضوع حاکی از پایان کار مربی کروات در پرسپولیس باشد. بنابراین زمانی که مرد اول پرسپولیسی‌ها هنوز پولی دریافت نکرده شاید همین موضوع باعث شود برانکو عطای کار در پرسپولیس را به لقایش ببخشد، پس خیلی پربیراه نیست که سایرین ازجمله رسن هم به‌خاطر همین بی‌پولی (بازهم تاکید می‌کنیم به‌خاطر برخی بندهای موجود در قرارداد) هوایی و از پرسپولیس رفتنی شود.

بازهم باید صبر کرد حداقل در ابتدای امر تکلیف برانکو در پرسپولیس مشخص شود، چراکه در این صورت ماندن یا رفتن مهره‌های مورد علاقه این مربی در اولویت قرار خواهد گرفت و آن زمان شاید بشار رسن عراقی هم که شرایط نشان داده همیشه مورد محبت سرمربی کروات قرار دارد، در این تیم ماندگار شود.

همام هم مثل رسن

همام طارق، بازیکن عراقی استقلال هم شرایطی مانند رسن دارد با این تفاوت که همام از روز اول قراردادی سه‌ساله با استقلال امضا کرد تا از همان ابتدا میهمان سفره آبی‌ها تا سال ۱۴۰۰ شود.

با این حال دیری نپایید که صدای اعتراض همام هم به‌خاطر برخی مسائل ازجمله دوری از خانواده و مشکلات مالی استقلالی‌ها به هوا بلنده شد و البته از سوی دیگر مصدومیت‌ها و غیبت‌های گاه و بیگاه بازیکن عراقی، اعتراضات مسئولان و مدیران استقلال را به‌همراه داشته باشد.  همام یک‌بار قبل از جام ملت‌ها به بهانه مصدومیت راهی کشورش شد و آنجا در یک دیدار دوستانه در باشگاه سابقش به میدان رفت تا همین موضوع شکاف اختلافات موجود بین بازیکن عراقی با باشگاه استقلال را بیشتر کرده و در ادامه نیز همام در چند مقطع به‌خاطر مصدومیت همراهی این تیم در بازی‌های حساس را از دست داد تا هرگز مثل همتای عراقی‌اش به ثبات در ترکیب تاکتیکی استقلال نرسد و از سوی دیگر شفر هم نتواند به‌خاطر همین شرایط روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کند.

همه اینها در شرایطی است که همام هم تا دو سال آینده با استقلال قرارداد دارد اما وجود برخی بندها در قرارداد این بازیکن و همین شرایط بی‌ثباتی طارق در تیم آبی‌پوش باعث شده همام هم این موقعیت را داشته باشد که خیلی زودتر از موعد مقرر به‌صورت توافقی از جمع استقلالی‌ها جدا شود.

شنیده می‌شود همام هم از تیم‌های متمول عربی پیشنهاد دارد و همین موضوع بیش از پیش وضعیت هافبک عراقی استقلال را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

دل‌شان با استقلال و پرسپولیس نیست!

درنهایت اینکه هر دو بازیکن با تیم‌های سرخابی قرارداد دارند و هر دو طبق قرارداد تا سال ۱۴۰۰ در استقلال و پرسپولیس ماندنی هستند اما همچنان این احتمال وجود دارد دلارهای عرب‌ها آنها را خیلی زودتر از موعد از چرخه فوتبال ایران خارج کند! خصوصا اینکه بشار در پرسپولیس رقبای تازه‌ای پیدا کرده و دیگر از فیکس‌بودن مطمئن نیست و این شرایط برای همام نیز دقیقا به همین شکل است.