به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی در استانه دیدار حساس مقابل پرسپولیس از هواداران تبریزی خواست در این بازی فقط تیم خود راتشویق کرده و به تیم رقیب احترام بگذارند.

* از آخرین وضعیت آمادگی تراکتورسازی برای بازی با پرسپولیس می‌گویید؟

تیم برای این بازی آماده است و مشکل خاصی نداریم. به غیر از اینکه مسعود شجاعی از این بازی محروم است و حضور ندارد، بقیه بازیکنان مشکلی برای بازی چهارشنبه ندارند و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

* با توجه به اینکه از نزدیک از شرایط تیم باخبر هستید، پیش‌بینی‌تان از نتیجه این بازی چیست؟ تراکتور هنوز هم برای قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیایی شانس دارد. چقدر احتمال می‌دهید به هدفی که از اول فصل داشتید، برسید؟

انشاءالله به هدف اصلی خود می‌رسیم. در زمین نتایج به نفع ما رقم خواهد خورد و بازیکنان شایستگی خود را نشان خواهند داد. به هر حال ما تیم بزرگی داریم و هواداران هم انتظارشان از ما زیاد است و دوست دارند تیم نتیجه بگیرد.

* در این چند روز انتقادات زیادی از لیکنز و تاکتیک‌هایش شده؛ اینکه بعضی تعویض‌ها به موقع و درست نبوده و اینکه بعد از یک بر صفری که از ذوب‌آهن عقب افتادند می‌توانستند تیم را هجومی‌تر کنند. شما به هواداران حق می‌دهید که در مورد مسائل فنی انتقاد کنند؟

هم به هواداران حق می‌دهم و هم اینکه این انتقاد باید مثمرثمر باشد و کادر فنی هم از اینها برداشت‌های مفید خودشان را بکنند ولی خود من در 12، 13 سالی که باشگاهداری کرده‌ام در امور کادر فنی هیچ دخالتی نداشته‌ام که به سرمربی بگویم این بازیکن را در زمین بگذار یا نگذار یا با سیستمی که من می‌گویم بازی کن و این اجازه را به خودم نمی‌دهم که در کار کادر فنی تیم دخالت کنم چون این حیطه کادر فنی و سرمربی هست و ما فقط نظر می‌دهیم. درست است که ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم و هوادار هم حمایت می‌کند ولی کادر فنی باید این حق را داشته باشد که در مورد امور فنی تیم کار کند. اگر من قرار بود سرمربی بشوم خب می‌رفتم شغلم را عوض می‌کردم و به سرمربیگری مشغول می‌شدم. لیکنز مسئولیت سرمربیگری تیم را برعهده گرفته و باید کمک کنیم و فرصت بدهیم تا بدون حاشیه و دغدغه کارش را انجام بدهد.

* تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس چندین سال است که خصوصی شده‌اند و طبق برنامه‌های بلندمدتی که داشته‌اند به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند. امسال سال اولی است که باشگاه تراکتورسازی خصوصی شده و تحت مالکیت شما در آمده و در فوتبال هم برنامه‌ریزیهای بلندمدت دو، سه ساله جواب می‌دهد و نمی‌توان از تیمی که اولین سال خصوصی شدنش است انتظار این را داشت که همه رکوردها، عناوین و قهرمانی‌ها را کسب کند چون انتظار معقولی نیست. مثلا در سال اول برای کسب سهمیه آسیایی شروع می‌شود بعد قهرمانی در لیگ و یک مقابل خوب و قابل توجه در آسیا منجر می‌شود. هدف اصلی شما برای این فصل باید کسب سهمیه بوده باشد و با توجه به مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی که انجام دادید به نظر می‌رسد برای فصل آینده اهداف بزرگی دارید.

بله، دقیقا فرمایش شما درست است. ببینید ما اول سال تیم را خیلی دیر تحویل گرفتیم حتی این را هم چندین بار در رسانه‌های مختلف هم گفتم و ما برای جذب بازیکن و نقل و انتقالات مشکل داشتیم چون همه بازیکنان قرارداد داشتند و نمی‌توانستیم بهتر اینها را جذب کنیم. با بازیکنانی هم که صحبت کردیم هیچکدام قصد قرارداد بستن با ما را نداشتند و می‌گفتند امسال تیم شما در رده‌های پایین جدول قرار گرفته ولی با این همه ما سعی کردیم این خلاء را با بازیکنان خارجی و ملی که در خارج بازی می‌کردند پر کنیم. بازیکنانی مثل شجاعی، دژاگه و حاج‌صفی را آوردیم و با وجود این بازیکنان شخصیت تراکتور فراتر از لیگ ایران شده است و همه هم به این موضوع اذعان دارند.

* با توجه به اینکه روز چهارشنبه یک بازی حساس با پرسپولیس دارید، برد در این بازی می‌تواند به کسب سهمیه آسیایی شما کمک کند، صحبت شما با هواداران تراکتور چیست؟

من از هواداران کمال تشکر را دارم چون تا اینجای کار برای تیم سنگ‌تمام گذاشته‌اند. ما فرهنگ غنی داریم و هواداران باید این را به خوبی نشان بدهند. برای تماشاگرنماها هم یکسری حرف دارم و باید بگویم که اینها برای تیم مشکل درست می‌کنند چون وقتی اتفاقی می‌افتد و من به عنوان مدیر باشگاه می‌خواهم احقاق حق کنم این تماشاگرنماها باعث می‌شوند تا ما به حق‌مان نرسیم. یکسری باعث می‌شوند که من وقتی دنبال حق و حقوق باشگاه که می‌روم، با جواب‌های خیلی بدی مواجه می‌شوم و چون جوابی ندارم بدهم سرم را پایین می‌اندازم. یکسری از این شعارهایی که تماشاگرنماها می‌دهند مال کشور و فرهنگ ما نیست. از هواداران تراکتور می‌خواهم ما را همراهی کنند تا به حق اصلی‌ خودمان برسیم. انشاءالله چهارشنبه به ورزشگاه می‌رویم و تیم مورد علاقه‌مان را تشویق می‌کنیم، به تیم مقابل احترام می‌گذاریم و در میدان فوتبال قدرتمان را نشان می‌دهیم. برد و باخت در فوتبال همیشه وجود دارد این را هم نمی‌توان انکار کرد. به خاطر این فوتبال خیلی از حریم‌ها را نشکنیم. من به عنوان خادم این شهر به فوتبال آمده‌ام و تمام تلاشم را کردم که تیم قدرتمند شود. مطمئن باشید فصل بعد تراکتور را از این هم قدرتمندتر خواهم بست. این به شرطی است که هواداران تراکتور نگذارند از بیرون برای این تیم حاشیه درست شود. به هر حال ما ایرانی هستیم، آذربایجانی هستیم و هم مملکت و هم شهرمان را دوست داریم و از همه هواداران تقاضا دارم که فقط تراکتور را تشویق کنند و از تیم مهمان پذیرایی کنند. 

منبع: ایلنا