به گزارش اکونا پرس،

بهتاش فریبا عضو کمیته فنی استقلال از هواداران این تیم خواست زیاد نگران نباشند زیرا به زودی و پس از بررسی زرومه و کارنامه مربیان خارجی، نام سرمربی اعلام خواهد شد تا با شروع تمرینات این تیم در فصل بعد یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی باشد.خبرگزاری ایلنا با فریبا در خصوص پروسه انتخاب سرمربی و همچنین جذب نفرات مورد نیاز به گفتگو پرداخته است.

تکلیف سرمربی تیم به کجا رسید؟

قرار است در جلسه کمیته فنی که هفته آینده تشکیل می‌شود در خصوص آخرین وضعیت سرمربی تصمیم‌گیری شود. به ما پنج گزینه نهایی را اعلام خواهند کرد تا ما پس از بررسی رزومه آنها، یک گزینه را به هیات مدیره اعلام کنیم.

اما ظاهرا گفته می‌شود که سرمربی انتخاب شده است؟

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هنوز سرمربی انتخاب نشده است. این چیزی است که ما در جریان آن هستیم و اگر غیر از این باشد من از آن بی‌اطلاع هستم.

چه اصراری به حضور مربی خارجی است؟

بالاخره خواسته هواداران این است که مربی خارجی به تیم بیاید. به هر حال با توجه به فصل بسیار سختی که در لیگ گذشته داشتیم روال این است که یک مربی خارجی طراز اول به تیم اضافه شود. ما هم تمام تلاشمان این است که این اتفاق بیفتد.

اما می‌دانید که مربی خارجی هزینه بسیار سنگینی دارد؟

به هر حال وقتی قرار است این کار را انجام دهیم و مربی خارجی بیاوریم منابعش را هم تامین خواهیم کرد. با توجه به اینکه مربی خارجی قطعا دستیارانی را هم با خودش خواهد آورد تمام تلاشمان این است که در این بین مدیریت هزینه را انجام دهیم.

گفته می‌شود استقلال به دنبال جذب مربی کروات است؟

مربیان کروات به درد ما نمی‌خورند. تجربه نشان داده مربی کروات در استقلال موفق نبوده‌اند. باید تلاش کنیم از مربیانی که به سبک فوتبال اروپای شرقی هستند استفاده کنیم. به هر حال هواداران زیاد نگران نباشند، به زودی سرمربی اعلام خواهد شد.

فکر می‌کنید چه عواملی باعث شد که استقلال امسال شرایط خوبی نداشته باشد؟

اتفاقات زیادی در این بین وجود داشته است. مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و همچنین اشتباهات داوری که مورد آخری خیلی به استقلال لطمه زد زیرا در هفته یکی مانده به پایانی اگر اشتباهات داوری وجود نداشت شاید ما می‌توانستیم حتی نایب قهرمانی لیگ را هم کسب کنیم. به هر حال باید از اتفاقات گذشته درس بگیریم و از تجربیات آن برای هر چه بهتر شدن تیم برای فصل آینده استفاده کنیم.

لیست بازیکنان مورد نظر برای فصل آینده انتخاب شده است؟

به اعتقاد من تا زمانی که سرمربی انتخاب نشود نمی‌توان لیست بازیکنان مورد نیاز را اعلام کرد زیرا بدون سرمربی تیم بستن غلط است. اگر می‌بینید انتخاب سرمربی هم زمان بر شده است به خاطر این است که دیگر نمی‌گذاریم هر خارجی‌ای سرمربی استقلال شود. قطعا باید مربی کارنامه‌داری باشد.