به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایلنا، با بازگشت فرهاد مجیدی به فوتبال ایران شاید کمتر کسی فکر می‌کرد او بتواند به یکباره در مقطعی حساس که استقلال تهران با بحرانی‌ترین وضعیت ممکن مقابله می‌کند هدایت تیم سابقش را برعهده بگیرد. نشستن روی نیمکت سرمربیگری استقلال خیلی زود برای دستیار شفر اتفاق افتاد. او به عنوان سرمربی در استقلال عملکرد موفقی داشت. مجیدی از روز نخست ۳ بازی در لیگ و ۲ بازی در آسیا نقش سرمربی را برای آبی پوشان ایفا کرد و از 15 امتیاز ممکن به 11 امتیاز رسید تا شایستگی خود را اثبات کند.

با همین کارنامه و 5 بازی سرمربیگری در استقلال همکاری او به وضعیت مبهمی رسید. فرهاد از ابتدای برکناری شفر آلمانی در گفت و گو با امیرحسین فتحی پذیرفته بود که تا پایان فصل به دلیل اینکه هیچ سرمربی در مقطع فعلی حاضر نمی‌شود هدایت استقلال برعهده بگیرد، نفر اول کادرفنی باشد و پس از آن باشگاه به دنبال سرمربی جدید برود. با پایان فصل اخیر باشگاه استقلال با گزینه‌های مدنظر خود وارد مذاکره شده و اسامی فراوانی در هر روز در صف سرمربیگری آبی پوشان قرار می‌گرفتند که در نهایت نام آندره آ استراماچونی ایتالیایی مطرح شد.

این سرمربی که تجربه هدایت نزاتزوری را در سری آ در کارنامه خود دارد به گزینه جدی فتحی تبدیل شد؛ طرفین در ترکیه دیدار کردند و قرار شد مذاکرات نهایی امروز(شنبه) در پایان جلسه هیات مدیره اعلام شود. طی مدت اخیر فتحی بارها اعلام کرد مجیدی به عنوان دستیار حتما در استقلال ماندنی است و با وجود اینکه تمام تلاش آنها معرفی یک سرمربی خارجی است، قرارداد فرهاد به عنوان عضوی از کادرفنی تمدید خواهد شد.

اما عملکردی که مجیدی در استقلال داشته و مدرک مربیگری معتبری که او طی چند سال تجربه آموختن در اروپا به آن دست یافته است سبب شده تا با پیشنهاد جذابی رو به رو شود. تیم ملی امید کشورمان نزدیک به یک ماه پس از آنکه در مسیر آسان کسب سهمیه المپیک به همراه زلاتکو کرانچار نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند شاهد پایان همکاری با این سرمربی کروات بود. پس از قطع همکاری با کرانچار مسئولان فدراسیون فوتبال با گزینه‌های فراوانی از جمله جواد یحیی گل محمدی، جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا مذاکره کردند که در نهایت به نام فرهاد مجیدی رسیدند! حمید استیلی بعد از بازی تیم ملی ایران و سوریه اعلام کرد که فرهاد مجیدی یکی از 4 گزینه هدایت تیم ملی امید در ادامه رقابت‌های مقدماتی المپیک است.

حالا فرهاد مجیدی در دوراهی عجیبی قرار دارد. از طرفی می‌تواند تجربه چالشی جدیدی را با همکاری با بازیکنان زیر 23 ساله تجربه کند و راهی المپیک شود که رزومه قابل توجهی خواهد بود. از طرف دیگر او پس از سالها به استقلال بازگشته و دوباره روزهای پرتلاطمی را با هواداران تجربه کرده است؛ اگر یک درصد باشگاه استقلال به توافق نهایی با گزینه‌های خارجی دست پیدا نکند قطعا مجیدی گزینه سرمربیگری استقلال خواهد بود. سرنوشت او در مقطع فعلی به انتخاب فتحی بستگی دارد و پس از آن می‌تواند به دو پیشنهاد پیش رو خود فکر کند.