به گزارش اکونا پرس،

علیرضا مرزبان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط پرسپولیس برای ورود به فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و اینکه آیا سایه برانکو ایوانکوویچ بر سر کادرفنی این تیم خواهد بود یا نه، گفت: حذف الاهلی از  لیگ قهرمانان آسیا یک اتفاق خوب برای سرمربی پرسپولیس بود از این جهت که اگر برانکو با این تیم از سد الهلال می‌‌گذشت آن وقت شرایط برای ادامه کار کالدرون سخت‌ می‌شد. حالا با این اتفاق هواداران پرسپولیس این تفکر را دارند که عمر برانکو  در تیم‌شان به اتمام رسیده بود و در بهترین زمان از ایران رفت.

نقش باقری در پرسپولیس خیلی مهم است
وی با بیان اینکه کالدرون را مربی خوبی می‌بیند، یادآور شد: تا حدی از سرمربی جدید پرسپولیس شناخت دارم و اعتقادم این است که او، هم بازیکن بزرگی بوده و هم اینکه تجربه بالایی در امر مربیگری دارد. کارنامه مربیگری کالدرون خوب است و قطعا چنین مربی با این کارنامه می‌تواند برای پرسپولیس مفید باشد. نقش کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس و آینده این تیم خیلی حیاتی است. وظیفه اوست که کالدرون را در جریان خیلی از مسائل قرار دهد و پل ارتباطی خیلی خوبی بین بازیکنان و کادرفنی باشد. در سوی دیگر محسن خلیلی هم نقش مهمی را در پرسپولیس ایفا می‌کند و او هم باید در زمینه‌های مختلف به کالدرون کمک کند.

مدیریت پرسپولیس هر روز برای این تیم حاشیه درست می‌کند
مرزبان با اشاره به حواشی که پیرامون مدیریت باشگاه پرسپولیس وجود دارد و باعث شده حاشیه‌های زیادی برای این تیم بوجود بیاید، خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت باشگاه پرسپولیس هر روز برای این تیم جنجال و حاشیه ایجاد می‌کند که این اصلا به نفع پرسپولیس نیست. مشکل اینجاست که آنها فوتبالی نیستند و با رابطه این پست را گرفته‌اند. اتفاقی که در خیلی از باشگاه‌های ایرانی شاهد هستیم. در همه جای دنیا از افراد بزرگ باشگاه‌شان به عنوان مدیر یا منیجر استفاده می‌کنند. به طور مثال باشگاه دورتموند آلمان هزینه زیادی انجام می‌دهد تا ماتیاس سامر را آورده و با نظرات او تصمیمات مهم نقل و انتقالاتی و مسائل دیگر انجام شود. اتفاقی که متاسفانه در پرسپولیس شاهد نیستیم و به خاطر همین است که تصمیمات مدیران حواشی زیادی را برای باشگاه در پی دارد.

پرسپولیس نیاز به یک مدیر بزرگ دارد
کارشناس فوتبال ایران در این‌باره افزود: با شروع بازی‌ها قطعا کالدرون نیاز به این دارد که در مورد خیلی از مسائل با باشگاه ارتباط گرفته و مشورت کند. آیا مدیران پرسپولیس چنین شرایطی را دارند که کالدرون بخواهد با آنها بحث یا مشورت کند. مدیرانی که شاید باید سوالی که از آنها کرد این باشد؛ آیا توپ فوتبال گرد است یا سه بعدی و یا چهار بعدی؟  ای کاش یک شخصیت بزرگ فوتبالی در پرسپولیس مسئولیت مدیریتی را برعهده می‌گرفت تا کالدرون بتواند راجع به خیلی از مسائل با او بحث و همفکری کند.با حضور چنین شخصیتی در پرسپولیس خیلی‌ کارها بهتر پیش رفته و آرامش بهتری در تیم حاکم می شود. اما الان می‌بینیم هر روز یک حاشیه و جنجال در پرسپولیس اتفاق افتاده است که قطعا به تیم ضربه خواهد زد.

این فصل سخت‌تر از همه فصل‌های دیگر است
مرزبان با تاکید بر اینکه پرسپولیس یک فصل سخت را در پیش دارد گفت: رقبای پرسپولیس در فصل پیش‌رو به مراتب سخت‌تر از فصول قبل هستند. استقلال تیم خوبی بسته و از کادرفنی حرفه‌ای برخوردار است. سپاهان مسیر عالی در پیش گرفته و قطعا یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود. از تراکتور نمی‌شود غفلت کرد. ذوب‌‌آهن و شهر خودرو دو تیم با کیفیت و با انگیزه بالا هستند که برای هر حریفی خطرناک خواهند بود. پرسپولیس برای از ابتدا قدرت خود را نشان دهد نیاز به آرامش دارد که باید مدیران این تیم این آرامش را ایجاد کنند.

پرسپولیس بدون هوادار یک قدم هم پیش نخواهد برد
وی با اشاره به نقش هواداران پرسپولیس در شروع قدرتمندانه این تیم در لیگ اظهار داشت: پرسپولیس بدون هواداران یک قدم هم نمی‌تواند پیش ببرد. پرسپولیس اگر در سه  فصل اخیر قهرمان شد نقش اعظم آن را هواداران ایفا کردند که در بازی‌های خانگی به بهترین شکل تیم‌شان را مورد حمایت قرار دادند. وقتی هوادار است یک مربی نیازی ندارد به شاگردانش انگیزه دهد از اینکه جهت که حضور پر شور هواداران و حساسیت بالای آنها خود به خود به بازیکنان انرژی و انگیزه مضاعف می‌دهد. در چنین شرایطی یک بازیکن به خودش اجازه نمی‌دهد کم کاری کند. مطمئنا در فصل پیش رو هم هواداران بیشترین کمک را به کالدرون خواهند کرد تا او بتواند با پرسپولیس جشن قهرمانی بگیرد.