به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این بازدید وزیر ورزش و جوانان،رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی قبل از بازدید از موزه طی نشستی با مسئولان موزه  IOC درخصوص موزه ملی ورزش،المپیک ،پارالمپیک، پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران، فرهنگ و منشور المپیک گفتگو و خواهان افزایش همکاری در این زمینه شدند.
در این نشست مسئول بخش تاریخ شفاهی موزه IOC از ایران بابت راه اندازی پروژه " تاریخ شفاهی" تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایران جزء معدود کشورهایی است که با درک حساسیت موضوع و اهمیت تاریخ شفاهی،  این پروژه را از یکسال پیش آغاز کرده است به همین منظور حمایت مالی ناچیزی از سوی کمیته بین المللی المپیک به دپارتمان تاریخ شفاهی  ایران خواهیم داشت که اگرچه ناچیز است اما قطعا پرداخت می شود.
در ادامه صالحی امیری گزارشی در خصوص تاریخ شفاهی ایران ارائه و اظهار کرد:دپارتمان تاریخ شفاهی کمیته ملی المپیک ایران  4 پروژه بزرگ "زنان در ورزش ایران"، "کشتی ایران"، "مطبوعات ورزش ایران" و  "تاریخ شفاهی فوتبال ایران" در حال  اجرا است. ضمن اینکه شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران که به ریاست سلطانی فر وزیر ورزش است و در صورت نبود ایشان من جلسه را اداره می کنم 10 پروژه را بررسی کرده و به زودی نیز آغاز می شود.