به گزارش اکونا پرس،

با توجه به مباحث و نگرانی‌هایی که از سوی هواداران، درباره اعتراض باشگاه النصر عربستان روی بعضی بازیکنان پرسپولیس و در پی اقدامات بعضی عوامل داخلی علیه منافع ملی، مطرح شده، باشگاه پرسپولیس، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسف هستیم در زمانی که تیم فوتبال پرسپولیس در جهت صیانت از اعتبار خود به عنوان نماینده ایران و دفاع از حیثیت فوتبال ایران در عرصه باشگاهی، با وجود تمام مشکلات و کمبودها با چنگ و دندان می‌جنگید، ضربه‌های پیاپی بود که از برخی افراد از داخل کشور بر پیکره تیم وارد می‌شد. نمونه ‌آن تلاش‌هایی بود که عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی با ارائه اطلاعات دروغین و نشر اکاذیب به رقبای آسیایی یا هجوم به صفحات اختصاصی کنفدراسیون فوتبال و سیاه‌نمایی علیه پرسپولیس، کشور و مردم ایران، انجام دادند.تردیدی نیست که دود این آتش به چشم تمام فوتبال و مردم ایران خواهد رفت.

خانواده بزرگ پرسپولیس، با اتحاد، انسجام، غیرت و همت در نهایت به هدف خود در این مرحله رسید و خوشحالیم که پرچم فوتبال ایران نیز در آسیا برافراشته ماند اما آن تلاش‌ها ضمن لطمه شدید به یک بازیکن غیرتمند ایرانی، با اَنگ و اتهام کذبی که زده شد به روحیه تیم پرسپولیس و هواداران نیز در آستانه یک بازی مهم شوک بزرگی را وارد کرد. متاسفانه این اقدامات همچنان ادامه دارد و نزد هواداران نگرانی‌هایی را برای سرنوشت نتایج کسب شده رقم زده است.

در این ارتباط قبل از هر چیز، همگان را به بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال ایران ارجاع می‌دهیم که مبتنی بر حکم فیفا و قوانین بین‌المللی صادر شد و فصل الخطاب است. در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته که «با توجه به عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، از تاریخ ۱۲ سپتامبر پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به مدت یک فصل بسته خواهد ماند. بدیهی است به محض پرداخت بدهی توسط باشگاه و ارسال اسناد، پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز خواهد شد. گفتنی است، تمام نقل و انتقالات پرسپولیس در بازه زمانی تعیین شده و قبل از تاریخ ۱۲ سپتامبر صورت گرفته است.»

طبیعی است که تا وقتی حکمی وجود ندارد، محرومیتی هم در کار نیست که اعمال شود. قوانین موضوعه فیفا نیز ناظر بر این امر است که احکام بعد از ابلاغ، قابلیت اجرا دارند. کلیه فعالیت‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس نیز چندین روز قبل از این تاریخ، به پایان رسیده بود. حتی ثبت‌نام تمام بازیکنان جدید پرسپولیس برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سامانه مسابقات، قبل از محرومیت انجام شده بود. به نظر می‌رسد اخباری از این دست، حداقل در این مقطع بیشتر از ناحیه همان افراد و جریان‌هایی است که هدف ایشان، ایجاد اختلال در کار پرسپولیس و کل فوتبال ایران بوده است.