به گزارش اکونا پرس،

دکتر قراخانلو پیش از آغاز این دوره با بیان اینکه دوره عالی رهبری در ورزش زنان با همکاری معاونت توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک برگزار می شود گفت: ما در آکادمی ملی المپیک و در پیروی از سیاست های کمیته ملی المپیک، با عنایت به تمام محدودیت ها توجه به ورزش بانوان را جدی گرفته ایم.
وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید در ورزش انجام داد، محقق کردن استفاده مناسب از ظرفیت خانم‌ها است که ما از دو سال قبل در آکادمی و به منظور رسیدن به این هدف کار خود را آغاز کرده ایم.  
دکتر قراخانلو برگزاری دوره 400 ساعته تربیت مربی مهارت های ذهنی و دوره عالی مربیگری بدنساز ویژه بانوان را جزو فعالیت های این مجموعه برای تحقق این هدف عنوان کرد.
رئیس آکادمی ملی المپیک در خصوص شرکت کنندگان دوره گفت: این دوره با حضور 52 نفر از افراد شاغل در فدراسیون ها، شرکت کنندگانی از بخش های ستادی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کانون مدیران زن و ورزش و دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است.
وی عناوین سرفصل های نخستین روز از دوره عالی رهبری در ورزش زنان را مدیریت فرهنگی در ورزش (با تدریس دکتر صالحی امیری)، رهبری در جنبش المپیک (با تدریس دکتر عباسعلی گایینی) و آشنایی با ارزش های المپیک ( با تدریس خانم مریم جعفری) عنوان کرد.
لازم به ذکر است دوره عالی رهبری در ورزش زنان از صبح امروز آغاز و به مدت هشت هفته و در قالب 54 ساعت کلاس آموزشی در آکادمی ملی المپیک پیگیری خواهد شد.