به گزارش اکونا پرس،

در سال‌های اخیر موضوع دیتا و اطلاعات نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و همچنین شیوه زندگی افراد بر عهده دارد.
بر همین اساس و با توجه به مفهوم هوش تجاری که همانا ایجاد گزارش‌های کاملاً هوشمند و مکانیزه و از حجم زیادی از اطلاعات بوده و فرصت ها و تهدیدات سازمان را به طور کاملاً اتوماتیک به اطلاع مدیران می‌رساند، مسئولین و عوامل برگزاری دوره عالی رهبری در ورزش زنان را بر این داشت تا مبحث نقش هوش تجاری در موفقیت رهبران آینده را در برنامه‌های آموزشی این دوره قرار دهند.  
مهندس شهرام سلیمیان مدرس این بخش از هشتمین روز دوره عالی رهبری در ورزش زنان، در خصوص فناوری اطلاعات، ارزش داده‌ها و اینکه بکارگیری ابزارهایی نظیر هوش تجاری چه کمکی به مدیران برای تحلیل و طراحی داده‌ها و اطلاعات می‌کند تا تصمیمات موثرتری بگیرند، توضیحاتی را به شرکت‌کنندگان دوره ارائه کرد.
سلیمیان در خصوص اهمیت این مبحث گفت: فقدان و نداشتن سیستم‌های عملیاتی درست و یکپارچه باعث شده که سازمان‌ها، دیتاهای سالم و درستی نداشته باشند. ما در این بخش سعی کردیم تا نمایندگان فدراسیون‌ها و دیگر سازمان‌های ورزشی که مدیر و رهبران آینده ورزش کشور هستند را ترغیب کنیم که به سمت داشتن سیستم‌های نرم افزاری و جمع‌آوری داده های صحیح رفته و این داده‌ها را داخل سیستم انبار داده ببرند تا بتوانند از این انبار داده، تجزیه و تحلیل‌های مختلفی برای موفقیت سازمان خود داشته باشند.
مهندس سلیمیان در پایان و ضمن بیان اینکه سازمان‌های ورزشی در استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و جمع‌آوری داده‌های صحیح راه گریزی ندارند گفت: هم اکنون دنیا، دنیای داده و اطلاعات است. نشست امروز می‌تواند محرکی باشد برای شروع کار و اینکه مدیران را ترغیب کنیم که به این سمت بروند و وارد این فضا شوند.
شایان ذکر است در دنیایی که تأمین منابع اطلاعاتی و مالی یک سازمان از مهمترین دغدغه‌ها و چالش‌های بزرگ پیش روی مدیران ارشد می‌باشد، توجه به این موضوع که با ارزش‌ترین کالا و محصول هر سازمانی اطلاعات سازمان‌یافته و طبقه‌بندی شده آن می‌باشد بیش از پیش به چشم می‌آید.
در چند سال گذشته و در حوزه ورزش نیز بانک‌های اطلاعاتی محدودی ایجاد شده که یکپارچگی، طبقه‌بندی مشخص، تهیه مکانیزم دقیق، به روز نگه داشتن اطلاعات و از همه مهمتر موضوع امروز دنیا یعنی توجه به موضوعات BIG DATA و BI در این سامانه‌های اطلاعاتی کمتر دیده شده است.