به گزارش اکونا پرس،
سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به ژونگ ون گو ،رئیس کمیته ملی المپیک چین حمایت خود را از برگزاری بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک زمستانی پکن 2022 اعلام داشت . 
 
در متن نامه ارسالی فوق آمده است:

جناب آقای گو، 

سلام صمیمانه مرا از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

بدینوسیله حمایت خود را از برگزاری بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 اعلام می داریم.

بیانیه دولت آمریکا و تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی پکن 2022، اقدام خصمانه و دخالت آشکار جهت تضعیف روند برگزاری این بازی ها می باشد که بیانگر موضع گیری آن دولت و برخی کشورهای همسو به منظور منتسب نمودن تحریم ها و تعمیم آن به بازی های المپیک زمستانی است.

تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی پکن و عدم حضور مقامات سیاسی ایالات متحده، شرکاء و متحدان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی ها نمایانگر افزایش تحریم های مستبدانه آمریکا با هدف ایجاد اخلال، نیل به خواسته ها و اهداف شوم آن دولت است. 

اقدام عامدانه و جانبدارانه دولتمردان آمریکا بیانگر سوء استفاده از جنبش المپیک به منظور آسیب رساندن و کمرنگ نمودن حلقه اتحاد ملت ها می باشد که نظیر آن در سال های 1980 و 1984 نیز رخ داد. تحریم دیپلماتیک اخیر این بازی ها از سوی دولت آمریکا نمونه بارز استفاده ابزاری از رویداد المپیک برای دستیابی به مقاصد قدرت طلبانه، افزایش تنش ها و ترویج استبداد در جهان است.

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم دیپلماتیک دولت آمریکا بر بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 می باشد، چراکه این اقدام منجر به نقض روح المپیک و در تناقض با اصول آن است.

با آرزوی موفقیت در برگزاری این رویداد ورزشی.