به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سعیدی ضمن تقدیر از دکتر رضا قراخانلو به عنوان بنیان‌گذار دپارتمان پیشگیری از آسیب در آکادمی و همچنین دکتر محمد حسین علیزاده به عنوان مسئول این دپارتمان و مدیر وبینار مذکور گفت: موضوع پیشگیری از آسیب یکی از ضروریات ورزش قهرمانی است.
وی ضمن اشاره به سابقه چهل ساله خود در ورزش کشور به عنوان ورزشکار، مربی، داور و مدیر افزود: اگر ورزشکاری می خواهد در رویدادی مانند المپیک یا بازی های آسیایی موفق شود، باید به چند نکته اساسی مانند انگیزش، آمادگی جسمانی (به عنوان پایه ورزش قهرمانی)، آمادگی ذهنی و روانی، شرایط اعزام مانند پرواز زدگی، تغذیه و ... توجه ویژه ای کند. آشنایی با تکنیک های پیشگیری از آسیب نیز از این قائده مستثنی نیست.
دکتر سعیدی در ادامه به اهمیت توجه به علم تمرین و اینکه یک ورزشکار زمانی که تمرینات پر فشاری را انجام می دهد و در نهایت به اوج آمادگی می رسد مستعد مصدومیت است اشاره کرد و گفت: بنده تا زمانی که در آکادمی و کمیته ملی المپیک مسئولیت دارم، به طور جدی از موضوع پیشگیری از آسیب حمایت خواهم کرد و امکانات تخصصی آکادمی به صورت 100 درصد در اختیار شما خواهد بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون دپارتمان پیشگیری با چند فدراسیون در حال همکاری است و باید باقی فدراسیون‌ها را به همکاری بیشتر با این دپارتمان ترغیب کنیم اظهار داشت: برخی ورزشکاران المپیکی (دارندگان شانس مدال) چه پیش از اعزام و چه در حین برگزاری رویداد المپیک با مصدومیت هایی جدی مواجه شدند که بنده به جرأت می گویم با استفاده از ریسک فاکتورها و تخصص شما عزیزان در این دپارتمان می توانستیم احتمال آسیب ها را پیش‌بینی و حتی به صفر برسانیم.
دکتر سعیدی در پایان ابراز داشت: امیدوارم برنامه های آموزشی اینچنینی استمرار داشته باشد و نتیجه کار شما عزیزان در سه رویداد مهم پیش‌روی ورزش ایران، یعنی بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی هانگ ژو و بازی های آسیایی جوانان چین بیش از پیش نمود پیدا کند.