به گزارش اکونا پرس،
وی افزود: با دعوت توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، من و آقای سجادی وزیر محترم ورزش  راهی پکن شدیم و طی دیروز و امروز بازدیدی از محل برگزاری مسابقات داشتیم. امروز افتتاحیه است و فردا صبح ملاقات‌ها شروع می‌شود که نخستین ملاقات ما با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی است که فردی اثر گذار بوده و در IOC نیز عضویت دارد. بعد از آن با دو معاون توماس باخ دیدار می‌کنیم و سپس عازم کمپ ورزشی محل استقرار ملی‌پوشان کشورعزیزمان خواهیم شد.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: دیدار با وزیر ورزش و رئیس المپیک چین نیز در برنامه‌ ی ماست تا در راستای گسترش مناسبات ورزش همکاری داشته باشیم. همچنین صبح دوشنبه با توماس باخ جلسه خواهیم داشت و بعد از آن به ایران باز می‌گردیم.
 
صالحی امیری درباره جلسه با توماس باخ گفت: ما می‌خواهیم مجموعه تلاش‌های قهرمانان، مربیان و مدیران و در مجموع حق ورزش ایران و واقعیت‌های نسل جدید و‌پویا را به توماس باخ منعکس کنیم موفقیت های که در فوتبال ،کشتی،کاراته و دیگر رشته ها داشتیم را منعکس کنیم.
 
وی عنوان کرد: دیدار با باخ با دو هدف انجام می‌شود که نخستین مورد جذب حمایت است. همچنین از او می خواهیم که موانع را از مقابل ورزش ایران بردارند که از جمله آنها تلاش برای رفع تعلیق جودوی ایران است. اصل تعلیق ظالمانه است و ما تلاش خواهیم کرد که این مسیر را هموارتر کنیم.
 
صالحی امیری در پاسخ به تعویق  انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که هرچه سریعتر ثبات مدیریت شکل بگیرد. ما در سال آینده سه رویداد مهد در پیش داریم؛ بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و در نهایت بازی‌های جوانان. ما نمی‌توانیم بدون ثبات باشیم. به هر حال مجمع اسفند باید در این باره تصمیم بگیرند. پیشنهاد من برگزاری انتخابات در اولین فرصت است که به صلاح همه است.