به گزارش اکونا پرس،

پایگاه طلاع رسانی فدراسیون جهانی تکواندو رده بندی المپیکی ماه جدید میلادی (آوریل) را اعلام کرد که براساس آن برای کسب امتیاز و حضور تکواندوکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این رتبه بندی تغییر کرده است و از امتیازات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد، از امتیازات ۲۰۱۹، ۵۰ درصد، از امتیازت ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات ۲۰۱۷ و قبل از آن ۱۰۰ درصد کسر می شود.

با محاسبه امتیازات مسابقات بین المللی جام باشگاه‌های آسیا، جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی، تکواندوکاران کشورمان در اوزان مختلف در این رده بندی صعود کردند.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی تکواندو و در گروه زنان و در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم ناهید کیانی با کسب ۹۳/‌۱۰۱‬ امتیاز و ۳۳ پله صعود به رده نوزدهم صعود کرد و در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ملیکا میرحسینی با ۴۰/‌۱۰۷ امتیاز و ۱۳‬ پله صعود در رده هفدهم قرار گرفت.

بانوان تکواندوکار با قرار گرفتن در جمع 20 نفر برتر رده بندی المپیکی، مجوز حضور در رقابت های جایزه بزرگ (گرند پری) را کسب کردند. در این مسابقات امتیازات المپیکی توزیع می شود و تکواندوکاران می توانند، از این مسیر سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.

همچنین آرمین هادی‌پور نماینده وزن منهای ۵۸ کیلوگرم کشورمان با ۱۳۰/۵۵ امتیاز در رده هشتم باقی ماند، در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم سروش احمدی جمع امتیازات خود را به عدد ۶۰/‌۱۴۶‬ رساند و با چهار پله صعود نسبت به ماه قبل به رتبه هفتم صعود کرد، امیرمحمد بخشی نیز با ۸۶/‌۷۴ امتیاز به‬ رده بیست و ششم رسید و محمدمهدی عمادی نیز با ۳۴ پله صعود در رده 32 ایستاد.

میرهاشم حسینی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم با ۵۰/‌۵۶‬ امتیاز و ۸۱ پله صعود به رده چهل و یکم رسید و سجاد مردانی تکواندوکار وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم با ۸۵/‌۱۴۲ امتیاز و‬ چهار پله صعود رده نهم قرار گرفت.