به گزارش اکونا پرس،
دکتر سیدحمید سجادی در آیین گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اشتراکات موجود در فعالیت های جمعیت هلال احمر و عرصه ورزش کشور گفت: این اشتراکات، ظرفیت مناسبی فراهم می کند تا دو مجموعه بتوانند تحولی چشمگیر در ماموریت های مشترک ایجاد کنند.
 
وی افزود: سمن ها، تشکل ها و گروه های جهادی امروز جزئی از وزارت ورزش و جوانان هستند که به صورت داوطلبانه در عرصه های مختلف فعالیت می کنند همان اقدامی که در جمعیت هلال احمر نیز جزئی جدایی ناپذیر از فعالیت های امدادی و خدماتی است.
 
وزیر ورزش وجوانان تصریح کرد: امروز وزارت ورزش به‌واسطه این اشتراکات آماده همکاری در تمامی زمینه ها با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است تا بتوان در عرصه خدمت رسانی به موفقیت های بیشتری دست یافت.
 
وی ادامه داد: امروز فعالیت های ورزشی و اقدامات هلال احمر در عرصه امداد و نجات با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند و می توان در عرصه های بیابانی، دریایی، کوهستانی و جنگلی همکاری خوبی در عرصه امدادرسانی داشت و مجموعه ورزش کشور این آمادگی را دارد تا در محیط های آبی و در زمینه غریق نجات با جمعیت هلال احمر همکاری کند.
 
دکتر سید حمید سجادی تاکید کرد: امروز هم‌افزایی می تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد و مستوجب درخشش بیشتر ورزش و هلال احمر ایران در جهان باشد. دو مجموعه ای که با روحیه مروت و جوانمردی توانسته اند عملکرد درخشانی داشته باشند.