به گزارش اکونا پرس،

در ابتدای این سمینار که دکتر عباسعلی گائینی رئیس کمیسیون همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک، دکتر علی اصغر پور عزت مسئول راه اندازی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین تعدادی از مدیران ارشد کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند، "حکمرانی در ورزش_ جهت ها در رونق توسعه اقتصادی در ورزش" عنوان سخنرانی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بود.

وی ضمن اشاره به تفاوت های بین ادبیات حکمرانی با ادبیات حکم روائی، به بیان توضیحاتی در خصوص رابطه بین حکمرانی و توسعه پایدار پرداخت و گفت: الگوی حکمرانی یک نگاه چند وجهی و کلان است و از رویکرد تک بعدی پرهیز می کند.

دکتر صالحی امیری شاخص های اصلی حکمرانی مطلوب را مشارکت، مسئولیت پذیری، کارآمدی و اثربخشی، عدالت، وفاق و انسجام ملی، شفافیت، قانونمداری و پاسخگویی عنوان کرد و افزود: سرمایه اجتماعی شاخصه تعیین کننده میزان موفقیت در حکمرانی مطلوب است و در جامعه ای که در آن مشارکت و رضایت حداکثری باشد، ما شاهد حکمرانی مطلوب خواهیم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص رابطه حکمرانی مطلوب با توسعه انسانی پرداخت و گفت: نگاه به توسعه انسانی باید فراتر از نگاه ما به توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد چراکه بدون توسعه انسانی، حکمرانی مطلوب شکل نخواهد گرفت.

رابطه حکمرانی مطلوب با اخلاق انسانی و اسلامی و همچنین رابطه آن با ورزش از دیگر موضوعاتی بود که دکتر صالحی امیری به آن پرداخت وی در ادامه ابراز داشت: برای تحقق حکمرانی مطلوب در ورزش نیازمند خلق یک گفتمان هستیم که با حکمرانی مطلوب سازگاری داشته باشد.

شایان ذکر است پس از نشستی که چندی پیش با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران برگزار شد، توافق نامه ای بین این دو نهاد در خصوص همکاری در برگزاری برنامه های آموزشی و همچنین موضوعات اجرایی به امضاء رسید که از صبح امروز و به میزبانی آکادمی ملی المپیک، نخستین همکاری آموزشی کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران با برگزاری سمینار حکمرانی مطلوب در ورزش به طور رسمی آغاز شد.