به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در  بازدید از اردوی تیم ملی شمشیربازی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، دکتر باقرزاده نایب رئیس کمیته و رئیس فدراسیون شمشیربازی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو و محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی حضور داشتند.

دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک  در بازدید از اردوی تیم ملی شمشیر بازی اظهار داشت:هدف ما از حضور در اردوی تیمهای ملی بررسی آخرین وضعیت آماده سازی تیم ها و دیدار نزدیک با شما عزیزان و شنیدن دغدغه ها و مشکلاتتان آنهم بدون واسطه است.

وی افزود: آقای باقرزاده برای ورزش کشور، شمشیربازی و کمیته ملی المپیک منشا خیر است و دلیل آن صداقت اوست. من مسابقات بچه ها در توکیو را دیدم و شاهد بودم که فشار سنگینی روی تیم و بچه‌ها، پیمان فخری و باقرزاده بود و همه از آنها توقع داشتند.من در آنجا تاکید کردم که  روی نتیجه تمرکز نکنید و فقط تلاش کنیداما در نهایت در المپیک با ناداوری نتیجه واگذار شد که البته چیزی از ارزش های شما کم نشد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: نگاه ما در ورزش آقایان و بانوان برابر است و حتی توجه ویژه ای به ورزش بانوان داریم چرا که باور دنیا این است که در ایران زنان حق  فعالیت اجتماعی ندارند و حضور زنان ورزشکار ما در میادین مختلف این تصویر غلط را از بین می‌برد و پرستیژ ایران را نشان می‌دهد؛  من همواره بر حضور زنان در رویدادهای مختلف تاکید دارم. منهای نتیجه ، حضور آنها اهمیت دارد. حتی اگر بانوان نتیجه هم نگیرند شرکت آنها در رقابت‌ها اهمیت دارد.

دکتر صالحی امیری افزود: شمشیربازی یک جهش خوب داشته و مسیر خود را پیدا کرده است. من موظف هستم به مشکلات شما رسیدگی کنم. باید برای اعزام‌ها فکر اساسی کرد‌ قبلا اعزام با ارز ۴ هزار تومان بود ولی الان هزینه اعزام و ارز 5 تا 6 برابربیشتر شده است. باید منابع دیگری پیدا کنیم که به شمشیربازی کمک کنند.

صالحی امیری گفت: فضای آکادمی را بازسازی کردیم و باید سالن شمشیربازی را هم بازسازی  کنیم بخصوص سرمایش و گرمایش سالن ها را باید نوسازی کنیم تا مشکلات تاسیسات حل شود .

وی تصریح کرد: پیمان فخری همیشه کنار شما هست. او رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی پیش رو است و از بازی‌های قونیه برگردید باید برای بازی‌های آسیایی آماده شوید. ما و وزارت ورزش یک وظیفه داریم که آن هم حمایت حداکثری از فدراسیون ها به ویژه المپیکی‌ها است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: معتقدم یک سال قبل از رویداد باید ورزشکاران اعزامی حمایت مالی شوند. البته مبلغ پرداختی عدد زیادی نیست اما گره کار خیلی از بچه ها را باز می کند و آنها به پشتوانه مالی نیاز دارند. درست است کمبود منابع  داریم اما این پیشنهاد را داریم که بودجه اختصاصی در سال قبل از بازی های آسیایی برای ورزشکاران در نظر بگیریم. از آقای فخری می خواهیم که این پیشنهاد را برای هیات اجرایی بیاورد که تصویب کنیم و سپس به ستاد عالی بازی ها ببریم و در نهایت این کار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شود.

دکتر صالحی امیری در پایان تاکید کرد: من باور قلبی دارم که علی پاکدامن و محمد رهبری و بقیه شما روی سکوی المپیک پاریس می روید چون در یک قدمی مدال بودید. قول اخلاقی می دهم هر کاری از دست کمیته ملی المپیک برای شمشیربازی بر بیاید انجام دهیم.

در ادامه دکتر باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیر بازی گزارشی از روند آماده سازی تیم های و مشکلات موجود در تامین هزینه اعزام ها ارائه داد و برخی ملی پوشان مشکلات و دغدغه های خود را عنوان داشتند.