به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این دیدار دکتر صالحی امیری رییس ، نصراله سجادی مشاور عالی ، احمد بابایی مدیر امور مالی کمیته ملی المپیک و افشین ملایی رییس ،مخمد رضا فروغی دبیر،ایمان متقیان نژاد و مریم بن یعقوب نواب رییس و ناهید جباری رییس آکادمی همگانی فدراسیون همگانی حضور داشتند .

دکتر صالحی امیری در ابتدا از خدمات آقای مولایی تقدیر و تشکر کرد و افزود : امروز نمی شود با ساختار های سنتی به توسعه ورزش همگانی اقدام کرد، خوشبختانه آقای مولایی از لحاظ علمی به معضلات این رشته آگاه است و مسیر خوبی را آغاز کرده است .

وی ادامه داد : جامعه مخاطب این رشته بسیار بزرگ است که هیچ سازمانی در کشور ظرفیت این حجم از مخاطب رو ندارد. صالحی با اشاره به اهمیت ورزش همکانی افزود : من اعتقاد داشتم که ۲ سازمان هم وزن در ورزش کشور داشته باشیم قهرمانی و همگانی که متاسفانه به این ایده پرداخته نشد ، امروز پس از یک دهه همچنان به وجود یه سازمان همگانی با یک چشم انداز ۲۰ ساله معتقد هستم .

رییس کمیته ملی المپیک گفت : در ورزش قهرمانی مخاطب محدود است با اهداف مشخص ولی در همگانی مخاطب یک ملت است که به لحاظ منطقی بک ملت اولویت دارد. پیشنهاد من این است که شما استراتژی یک سازمان همگامی را طراحی کنید تا بشود در سطح وزارت ، دولت و مجلس مطرح و از طریق بسترسازی رسانه ای در سطحی وسیع به نیازملی تنبدیل شود و متناسب با این ظرفیت آماده سازی کنید. در این مسیر باید ماموریت ، هدف و برنامه متناسب با ساختار تنظیم شود .

دکتر صالحی امیری با اشاره به این مهم که شما رقیب کسی نیستید و این بک نکته مهم است گفت : یک هدف ، یک انگیزه و یک ملت هستید.

وی ادامه داد : در راستای حمایت از ورزش همگانی ، پروژه ای تعریف کنید تا برای واحد سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک ارسال کنیم و کمک بگیریم.

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر تغییر رویکرد در فدراسیون ورزش همگانی و استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری ها گفت : ظرفیت اجرا را ببرید به سمت شهرداری ها ،این شهرداری ها در ۳۱ استان و ۱۳۰۰ شهرستان و … فضای مناسبی است برای رشد ورزش همگانی ، شهرداری ها می توانند صف شما در اجرای برنامه ها باشند .

وی در ادامه به ضرورت تشکیل کمیته و ستاد رسانه ای اشاره و افزود برای اینکه جریان سازی اجتماعی شکل بگیرد تیم قوی از صدا و سیما و رسانه ها با مرکزیت فدراسیون باید تشکیل شود.

دکتر صالحی امیری با تاکید بر مخاطب ورزش همگانی در سه ردیف مجزا اظهار داشت : اولین جامعه هدف شما شهرداری هارد همه استان‌ها و شهرستان ها هستند . در مرحله بعد نهادهای صنفی که حجم و وسعت زیادی دارند و سومین حامعه هدف آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می باشند . لذا بایستی نگرش عوض شود ، تغییر ساختار متناسب با جامعه مخاطب از ضرورت های تغییر رویکرد در این فدراسیون می باشد . اگر کانون های سلامت از طریق شهرداری ها انجام شود شما به هدف رسیده اید .

رییس کمیته ملی در بخش دیگری از صحبت هایش به ضرورت جذب اسپانسرها اجتماعی بزرگ اشاره کرد و افزود پس از شکل گیری کانون سلامت در شهرداری ها ، تبلیغات حامیان مالی را منعکس کنید .

وی ادامه داد : در این مسیر مشوق ها بسیار مهم هستند به لحاظ روانی بسیار تاثیرگذار است ، برگزاری رویدادهای مختلف و تخصیص هدایا برای برگزیدگان قطعا تاثیرات بزرگی به همراه خواهد داشت .

صالحی در پایان تاکید کرد : شما باید به عنوان مربی کنار بایستید واجرا را به شهرداری ها بسپارید ، شما ستاد هستید و مجریان شما صف هستند .

افشین مولایی رییس فدراسیون همگانی ضمن قدردانی از حضور دکتر صالحی و هیات همراه معرفی اعضای هیات رییسه فدراسیون ، اظهار داشت که ما برای رسیدن به تغییرات اساسی در حوزه همگانی با مطالعات گسترده و علمی به این مهم رسیدیم که شناخت کامل و سیاست های پشتیبان وجود ندارد ، لذا با تلاش حداکثری آغاز کردیم . عمده رویکرد ما این است که برای اصلاح رفتار ، دولت بتواند به مردم‌کمک کند.