به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی استان کردستان با تبریک هفته دولت اظهار داشت: خوشحالم که امروز با حضور در این استان شاهد افتتاح چند پروژه هستیم. باعث توفیق است که امروز در این استان حضور پیدا کردیم و در خدمت شما هستیم.

دکتر سجادی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جوانان در کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند توجه به موضوع جوانان باید در اولویت باشد. جوانان تاثیرگذارترین قشر در جامعه هستند و هرگاه اتفاق خاصی در کشور رخ داده به دست جوانان بود.

وی ادامه داد: با حکم دکتر رییسی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر شورای عالی جوانان انتخاب شد و این نشان دهنده نگاه جدید دولت به حوزه جوانان است.

دکتر سجادی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اهتمام به موضوع جوانان و با راه اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها زمینه‌ساز تحولات مثبت شویم. حداقل ۴ هزار سمن فعال در کشور داریم که رسیدگی به این سمن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی منظم است. فصل جدیدی از حوزه جوانان در دولت سیزدهم تعریف شده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به توفیقات به دست آمده در بخش ورزش قهرمانی و همگانی عنوان کرد: در حوزه ورزش نیز آمار و ارقام نشان می‌دهد که در این حوزه نیز با رشد چشمگیری همراه بوده‌ایم. هرچند که در دو سه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی متاسفانه لطمات سنگینی به ورزش حرفه ای و همگانی زده شد اما با این شرایط آمار نشان می دهد در یک سال گذشته اتفاق جدیدی افتاده است.

دکتر سجادی همچنین درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان‌ها گفت: در هفته تربیت بدنی حدود هفت هزار برنامه همکاران ما در سراسر کشور برگزار کردند. همچنین بالغ بر هفت هزار برنامه مربوط به تعطیلات نوروز نیز در سطح استان‌ها داشتیم. به یک باور رسیده ایم که ورزش در دوره جدید باید مناسبت محور باشد.

وی اظهار داشت: همه عزیزان ما اعم از نیروهای ستادی، فدراسیون‌ها، هیات ها و ادارات کل زحمت می‌کشند تا برنامه‌ها اجرایی شود. در اتمام پروژه‌های ورزشی رکوردی که در هفت ماه سال ۱۴۰۰ زده شد بیشتر از ۹ سال گذشته بود و این اتفاق با یک کار جهادی صورت گرفت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: هنوز خیلی عقب هستیم و برای رسیدن به نتیجه دلخواه همچنان باید کار کنیم. هنوز قانع نیستیم و دولت همچنان برنامه ریزی دارد که بتوانیم در حوزه های مختلف به موفقیت برسیم.

وی گفت: حدود ۱۰ ما دیگر بازی های آسیایی را درپیش داریم و می‌بایست همه ادارات کل برای آماده سازی تیم ها و ورزشکاران همکاری لازم را داشته باشند. جای خوشحالی است که استانداران محترم نیز در صف اول ورزش را حمایت می‌کنند.