به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛با برگزاری آخرین نشست هماهنگی رشته های کاندید اعزام که صبح امروز و با حضور مسئولین فدراسیون هندبال صورت گرفت دور اول نشست بررسی وضعیت کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی 2022 هانگزو به اتمام رسید.

بعد از این نشست اعضای ستاد و کادر سرپرستی بازیها با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته، سید مناف هاشمی دبیر کل و سرپرست کاروان، سید محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش، مهین فرهادی زاد نایب رئیس و نصراله سجادی مشاور کمیته و برخی مدیران ستادی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نشست نهایی خود را بمنظور بررسی نهایی وضعیت رشته های کاندید اعزام جهت تهیه گزارش و درج در دستور جلسه ستاد عالی بازیها برگزار کردند.

در این نشست خسروی وفا ریاست کمیته ملی المپیک با تاکید مجدد بر اعزام کاروانی کیفی از اعضای ستاد خواست تا ملاک و اولویت حمایت و پشتیبانی را روی رشته های مدال آور و با در نظر گیری رنگ و تعداد ملاک قرار دهند تا بتوان با مدیریت بودجه و امکانات موجود در شرایط فعلی کشور، حداکثر بهره وری را از داشته ها و پتانسیل ورزش بدست آورد.

در ادامه نشست سیدمناف هاشمی سرپرست کاروان اعزامی بهمراه رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی گزارشی کامل و مبسوط را از وضعیت رشته های کاندید اعزام که حاصل برگزاری نشست های پرتعداد کارشناسی با روسای فدراسیونها و کادر فنی آنها بود بهمراه ارزیابی های کیفی صورت گرفته به اعضای ستاد ارائه دادند تا تصمیمات نهایی این ستاد مشخص و جهت تصمیم گیری نهایی به ستاد عالی بازیها که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می گردد ارائه شود.

به جز بررسی وضعیت رشته های اعزامی؛ بحث لزوم برگزاری هر چه سریعتر مراسم تجلیل از قهرمانان، بحث مشخص نمودن میزان پاداش مدال آوران و همچنین پاداش کسب سهمیه، انتخاب ناظرین فنی فدراسیونها، درخواست های فدراسیون های کاندید اعزام از جمله جذب مربیان خارجی، اعزامهای برون مرزی، اردوها و بررسی و آنالیز وعده ها و پیش بینی های اعلامی فدراسیونها در خصوص تعداد کسب مدالها و در نهایت برآورد دقیق مالی فدراسیونها نیز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

در پایان این نشست و با تاکید مجدد کلیه اعضا بر کیفی سازی کاروان مقرر شد تا در بحث اعزام رشته های ورزشی بخش آقایان فقط مدال آوری با اولویت قرار دادند رنگ و تعداد مدال و در بخش بانوان با نگاهی حمایتی تر این رویه در دستور کار قرار گرفته و پیاده شود.

گفتنی است، علی رغبتی، آرش فرهادیان و خانم زبردست از وزارت ورزش و فرید فتاحیان، محسن بیرانوند، تابع،حاجی قاسم، کوهی و عبدالهی از مدیران کمیته ملی المپیک نیز در این نشست حضور داشتند که گزارش هایی را در خصوص ماموریت های محول شده در حوزه خود ارائه دادند.