به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مهر ، در این نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ شرکت پاویونی را به خود اختصاص داده است. در همان روز آغازین فعالیت نمایشگاه محمد طاهری، کاردار سفارت کشورمان، محمد خزاعی، رایزن اقتصادی در پاریس، دکتر جمال کامیاب، رایزن فرهنگی و جمعی از مسئولان نهادهای ایرانی در خارج و شرکت های خارجی در پاویون ایران حاضر شدند و از غرفه شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
همچنین آلن لوی، معاون بین الملل شهرداری ایسی له مولینو از جمله مهمانان رسمی نمایشگاه بود که به طور اختصاصی از پاویون ایران نیز دیدن کردند.
نمایشگاه بین المللی گردشگری پاریس (تاپ رزا) یکی از مهمترین نمایشگاه‌های تخصصی بازار گردشگری در سطح بین المللی است که شمار زیادی از فعالان این حوزه به ویژه خریداران و فروشندگان بخش های مختلف صنعت گردشگری از آن دیدن می‌کنند.
در این خصوص مسعود دهقانی، نماینده گردشگری ایران در فرانسه با اشاره به این که نمایشگاه تاپ رزا هر سال در اواخر ماه سپتامبر در شهر پاریس برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه از مهم‌ترین نمایشگاه ها در حوزه بازار سفر و صنایع مرتبط با گردشگری در دنیا است.
وی افزود: امسال این نمایشگاه به دلیل چهلمین سال فعالیتش از اهمیت خاصی نزد برگزار کنندگانش دارد. نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۳۱ هزار متر مربع برگزار می شود که در آن بیش از ۱۶۰۰ مارک و شرکت حضور دارند.
دهقانی اضافه کرد: حضور ایران در نمایشگاه امسال نیز همچون دو سال اخیر به همت کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی ممکن شده است و کشورمان به رغم مشکلات بسیار موفق گردیده علاوه بر حضور بتواند پاویونی بزرگ از سال قبل برای شرکت کنندگان فراهم آورد.
وی با استناد برخی امار منتشره از سوی برگزار کنندگان این نمایشگاه اضافه کرد: در نمایشگاه امسال بیش از ۳۲۳ هتل، رزیدانس یا گروه های زنجیره ای، ۲۱ شرکت اجاره خودرو، ۴۷ شرکت دریایی، ۶۰ فعال در حوزه فناوری، ۱۸۴ مقصد گردشگری و دفتر نمایندگی، ۱۹ پارک تفریحی و ۱۰۵ شرکت هوایی و فرودگاه و ۴۵ تور اپراتور بزرگ شرکت دارند.
به گفته وی در حاشیه این نمایشگاه کنفرانس های متعددی در زمینه های گوناگون که در سالن های مختلفی که به همین منظور پیش بینی شده، برگزار می شود و ایران نیز سه کنفرانس در زمینه های تخصصی گردشگری برگزار می کند.
دهقانی در مورد کشورهای حاضر در نمایشگاه گفت: کشورهایی مانند بحرین، ازبکستان و عمان از کشورهایی می باشند که سال های نخست یا دوم تجارب خود در این نمایشگاه را طی می کنند اما در همین حال برخی کشورها مانند آفریقای جنوبی، لبنان، اکوآدور، کلمبیا، انگلیس، قطر، امارات متحده عربی از غائبان این دوره هستند.
یاداور می شود که چهلمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پاریس که نمایشگاهی ویژه متخصصین و دست اندرکاران حوزه گردشگری می باشد، قرار است به مدت ٤ روز به کار خود ادامه دهد.