به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مهر ،  «ژان باتیست لوموآن» در جریان این بازدید در خصوص تعاملات گردشگری بین ایران و فرانسه گفت: فرانسه همواره از سفر گردشگران فرانسوی به ایران و توسعه گردشگری این کشور حمایت کرده است. 

ژان باتیست لوموآن ضمن خرسندی از حضور ایران در این نمایشگاه گفت: من ایران را دوست دارم و تاکنون دوبار از ایران دیدن کردم اما هر چند حضور من در ایران کاری بوده اما از ظرفیت بالای گردشگری این کشور آگاهم.

وی در تایید قابلیت ایران در پذیرش گردشگران خارجی اضافه کرد: ایران حداقل ظرفیت پذیرش چندین برابر گردشگر فعلی را در هر سال دارد.

لوموآن در جریان حضور خود که آن را نمایش دوستی با ایران تفسیر کرد، از تعدادی از شرکت های حاضر در پاویون کشورمان نیز دیدن کرد.

در این بازدید نمایندگان کشورمان در پاویون ایران، در پاسخ به سوالات وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه آماری از تعداد حضور فرانسویان در ایران و میزان حضور شرکت های ایرانی در این کشور ارائه دادند.

مسعود دهقانی نماینده گردشگری ایران بیان کرد که بازدید وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه از پاویون ایران مهم است در برنامه اولیه او بازدید از پاویون جمهوری اسلامی ایران پیش بینی نشده بود و با وجود اینکه به لحاظ پروتکل و تشریفاتی هیچ یک از همتایان وی در پاویون ایران حضور نداشتند اما وی در پاسخ به دعوت ما در این پاویون حاضر شد و از همین رو با توجه به مواضع اخیر فرانسه و کشورهای اروپایی در رد سیاست های آمریکا در منزوی کردن ایران که به ویژه در نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت شاهد آن بودیم، این حضور از جهات متعددی بسیار مهم است.

چهلمین نمایشگاه جهانی گردشگری فرانسه موسومبه تاپرزا که مهم ترین نمایشگاه گردشگری فرانسه و یکی ازمعتبرترین نمایشگاه های گردشگری جهان است،  از روز سه شنبه کارخود را آغاز و تا روز جمعه در شهر پاریس ادامه داشت. در این دوره نیز ایران به همت کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران توانست در این دوره از نمایشگاه با ۱۵ شرکت گردشگری حضور یابد.