به گزارش اکونا پرس،

قاسم احمدی لاشکی  در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ،در خصوص  فعالیت تورهای مسافرتی غیرمجاز در زمینه گردشگری  و آسیب زا بودن فعالیت این تورها گفت: جای تاسف دارد که با اعلام تورهای مسافرتی و گردشگری غیرمجاز در کشور، هیچ نهاد و ارگانی با این تورها برخورد نمی کند و آنها به طور آزادانه به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می دهند.

افراد و تورهای مرتبط با گردشگری مشخص شود

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری  مجلس شورای اسلامی افزود : زمانی که به کشور گردشگر خارجی وارد می شود یا گردشگر داخلی قصد خروج از کشور را دارد، باید اشخاص یا تورهایی که در زمینه فعالیت دارند، مشخص شود و به هیچ وجه چنین وضعیتی که برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت دارند، قابل قبول نیست.

نیروی انتظامی با همکاری سازمان گردشگری بر فعالیت تورهای گردشگری نظارت کنند

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس ادامه داد: در خصوص شناسایی تورهای غیرقانونی،  نیروی انتظامی  و  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  باید با همکاری یکدیگر مجموعه ای را برای نظارت بر فعالیت تورهای مسافرتی و گردشگری ایجاد کند که البته به طور قطع این مجموعه وجود دارد اما شاید نظارتی صورت نمی دهد.

لزوم معرفی خاطیان به قوه قضاییه

وی بیان کرد: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر سوءاستفاده های مالی از گردشگران توسط برخی تورهای های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز اعلام شده که در این خصوص، نهاد های نظارتی مربوطه باید موضوع را بررسی ودر صورت نیاز پیگیری کرده و خاطیان را به مقامات قضایی معرفی کنند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: فعالیت های تورهای مسافرتی و گردشگری غیرمجاز مصداق بارز پولشویی است؛ زیرا زمانی که مجوزهای لازم از نهاد های مربوطه را کسب نکرده اند، از گردشگران سوء استفاده های مالی صورت می گیرد.

مسئولان گردشگری کشور باید پاسخگوی فعالیت تورهای غیرمجاز باشند

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری  مجلس  خاطر نشان کرد: کمیسیون های اجتماعی و فرهنگی باید ازمسئولان مربوط به حوزه گردشگری در خصوص فعالیت تورهای مسافرتی و گردشگری غیر مجاز سوال کرده و به طور حتم این مسئله را پیگیری کنند تا ادامه فعالیت این تورها منجر به از بین رفتن اعتماد عمومی به تورهای گردشگری و کاهش میزان گردشگری نشود.