به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوبی که در این منطقه حاکم است، نه تنها تمایل برای سفرهای کوتاه مدت با تور ترکیه به این شهر بسیار محبوب و پر طرفدار هستند، بلکه کسانی که از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی به سر می برند، تمایل زیادی از خود نشان می دهند تا در این شهر به صورت دائمی سکونت داشته باشند.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است این شهر مورد توجه بسیاری از افرااد برای اقامت های دائمی قرار گیرد. علاوه بر آنکه در آنتالیا تعداد روزهای آفتابی بسیار زیاد است و زمستان ها بسیار ملایم و مطبوع می گذرد، وجود رستوران ها، مراکز خرید و شهری که در شب نیز فعال و سر حال است، سیستم حمل و نقل و خدمات پزشکی سطح بالا نیز از جمله مواردی هستند که هر فردی را وسوسه می کند به این شهر مهاجرت کند. اما یکی از مهم ترین دلایلی که افراد تمایل دارند ادامه زندگی خود را در این شهر سپری کنند، کم بودن هزینه های زندگی در مقایسه با آمریکا و بسیاری از کشورهای خارجی است.

با توجه به اینکه یکی  از مهم ترین موارد برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به آنتالیا سفر کنند و یا در این شهر اقامت دائمی داشته باشند هزینه های زندگی در آنتالیا است، از این رو قصد داریم تا در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

زندگی در آنتالیا

زمانی کهفردی تصمیم می گیرد محلی که در آن متولد و بزرگ شده را ترک کند و رهسپار کشور یا شهر دیگری شود، باید دلایل بسیار خوب و محکمی برای این تصمیم خود داشته باشد. در این عنوان به ذکر چند دلیل که چرا مردم تصمیم می گیرند به آنتالیا مهاجرت کنند و در آن زندگی کنند اشاره خواهیم نمود.

کاوش یک فرهنگ جدید

برخی افراد عاشق این هستند که در زندگی چیزهای نو و جدید کشف کنند. فرهنگ نیز یکی از چیزهایی است که کشف آن می تواند برای عده ای جالب و جذاب باشد. این دسته از افراد برای آنکه بتوانند به هدف خود برسند، تصمیم به تغییر محل زندگی خود می گیرند. آنتالیا یکی از جمله شهرهایی است که زندگی در کنار مردمانش می تواند حس خوبی را منتقل کند و به شما کمک کند که با فرهنگ مردم ترکیه بیشتر آشنا شوید.

کشوری برای تمام فصول

هر آنچه که شما نیاز داشته باشید، می توانید در این شهر، آن را پیدا کنید. گرچه این شهر کوچک است، اما آنقدر توانایی دارد که بتواند در طول سال هر چه که ساکنین و مسافرین به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد. این شهر در طول فصل زمستان نیز به کار و حرکت رو به جلو خود ادامه می دهد و سکوت و یک جانشینی برایش معنایی ندارد.

وجود اماکن زیاد برای تفریح و گردش

یکی دیگر از نکات مثبتی که زندگی در آنتالیا برای شما فراهم می کند، وجود اماکن زیبا و دیدنی در اطراف شهر و یا داخل شهر است. این شهر، یک شهر ساحلی است، علاوه بر آنکه در مواقع استراحت و تعطیلات خود می توانید در ساحل دریا قدم بزنید، می توانید از زیبایی هایی که طبیعت در اطراف شهر آنتالیا برایتان فراهم کرده است، نهایت لذت را ببرید. در واقع زندگی در این شهر به شما اجازه نخواهد داد که لحظه ای بی حوصله شوید و تفریحی برای انجام دادن نداشته باشید.

دسترسی راحت به همه چیز

در آنتالیا هر چه را که بخواهید به راحتی در دسترستان قرار دارد. از مغازه هایی که به فروش میوه و سبزیجات مبادرت می کنند تا سوپرمارکت هایی که مواد خوراکی می فروشند در همه جای شهر وجود دارند. رستوران ها با قیمت های مناسب در حال فعالیت هستند و غذایی با کیفیت ارائه می کنند.

2

 

تحصیل در آنتالیا

 

تحصیل در شهر آنتالیا نیز می تواند از جمله دلایلی باشد که عده ای به خاطر آن شهر و کاشانه خود را ترک می کنند و به این شهر سفر می کنند. کیفیت تحصیل در این شهر در سطح بالایی است. اگر از جمله افرادی هستید که مایلید تا فرزندتان از نظر علمی در جایگاه خوب و سطح و بالایی قرار گیرد، زندگی و تحصیل در آنتالیا می تواند او را در رسیدن به هدفش یاری کند. تحصیل کودکان در این شهر قبل از ورود به دانشگاه رایگان است و نکته ای که در مدارس به آن توجه می شود، آموزش زبان ترکی است.

داشتن رژیم خوب غذایی                          

ترک ها در کشورشان به فست فودها اجازه نداده اند تا در این کشور جای غذاهای سالم را بگیرد و این مورد باعث شده است که این کشور از نظر تغذیه ای در شرایط خوب و نرمالی قرار داشته باشد. در این کشور هنوز هم چراغ آشپزخانه منازل روشن است و بوی غذا از آن به مشام می رسد.

هزینه های پایین تر زندگی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود آنتالیا از محبوبیت زیادی برای مهاجرت برخوردار باشد، کم بودن هزینه زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر است. مواد غذایی در این شهر بسیار ارزان و با قیمت مناسب در اختیار همه قرار داده می شود. ضمنا برای هزینه های ثابت مانند آب، برق و گاز مبالغی که دریافت می شوند بسیار اندک هستند.

سیستم درمانی قابل قبول

درست است که آنتالیا بیشتر به عنوان یک شهر توریست پذیر مطرح است، اما توجه مسئولین این شهر به درمان بیماران و کیفیتی که در این رابطه ارائه می شود در سطح خوب و قابل قبولی است.

 

3

 

هزینه زندگی در آنتالیا

مهم ترین هزینه ای که ممکن است در آنتالیا شما با آن مواجه باشید، هزینه ای است که باید بابت اجاره یا خرید مسکن پرداخت کنید. هزینه ای که برای خانه باید پرداخت شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر شما یک آپارتمان معمولی در داخل شهر آنتالیا اجاره کرده باشید، بهای اجاره ای که باید هر ماه پرداخت شود چیزی حدود 200-250 دلار است.

از دیگر هزینه هایی که ممکن است در طول ماه بر دوش یک خانواده در آنتالیا تحمیل شود، هزینه ای است که باید برای خرید لباس و پوشاک پرداخت کند. هزینه ای که برای پوشاک نیز باید در نظر گرفته شود، حدود 200 دلار در ماه است.

موارد دیگری که ممکن است در طول ماه برای یک خانواده پیش آید، هزینه رفت و آمد و خرید وسایل و مایحتاج خانه است. به طور میانگین برای خرید وسایل خانه مبلغی حدود 60 دلار و برای حمل و نقل مبلغی حدود 20 دلار باید در نظرگرفته شود.

آیا هزینه های زندگی در آنتالیا بیشتر تر از ایران است؟                            

هزینه هایی که یک فرد به طور عمده در طول ماه با آن ها در گیر است، شامل مواردی چون اجاره منزل، مواد غذایی و هزینه ای است که بابت رفتن به رستوران پرداخت می کند. اگر قصد داشته باشید تا تمام هزینه هایی که در طول ماه در تهران و آنتالیا پرداخت می کنید را حساب کنید، در نهایت متوجه یک نکته مهم خواهید شد. این نکته مهم آن است که در تهران اغلب هزینه ها از شهری مثل آنتالیا بیشتر است و کسانی که در تهران از نظر مالی در شرایط خوبی به سر می برند، می توانند در آنتالیا بدون هیچ مشکلی زندگی کنند.

نکته دیگر که با مقایسه زندگی در تهران و آنتالیا بدست می آید آن است که قدرت خرید در آنتالیا بسیار بیشتر از شهری مانند تهران است. در تهران تحمیل شدن هزینه های ثابت بالای زندگی قدرت خرید مردم را به طور کاملا مستقیمی پایین می آورد که این مورد در آنتالیا به خوبی مهار شده است و در نتیجه هزینه زندگی در این شهر را نسبت به تهران پایین آورده است.