محمد محمدی بخش صبح چهارشنبه در جلسه ای مقابل خبرنگاران ضمن اعلام مخالفت خود با اجرای کف نرخی بلیط هواپیما اذعان کرد: «با تمامی ایرلاین ها مکاتبه ای داشتیم و اعلام کردیم که سازمان هواپیمایی کشوری با کف نرخی بلیط هواپیما مخالف است. فروش بالاتر از سقف مصوب نیز تخلف است و در صورت مشاهده بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.»

علیرغم اجرای نرخ گذاری بلیط ها بر اساس حداقل قیمت 600 هزار تومان، تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه ابلاغیه رسمی برای تایید این اجراییه به ایرلاین ها اعلام نکرده است. این موضوع نیز صرفا در پی کاهش قیمت بلیط ها از آبان ماه گذشته از طرف خود ایرلاین ها به اجرا درآمده که هم اکنون با مخالفت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مواجه شده است. محمدی بخش با اشاره به مقاومت ایرلاین‌ها درباره فروش بلیط با رعایت کف قیمت اذعان کرد: «در چرخه بازار موضوع رقابت و سبد قیمتی متنوعی وجود دارد، اما سازمان هواپیمایی از اعمال قانون کف قیمتی حمایت نمی‌کند.»

در حال حاضر، فروش بلیط سیستمی برای تمامی مسیرهای پروازی با حداقل قیمت 600 هزار تومان انجام می شود اما فروش بلیط های چارتر برای برخی از مسیرهای مهم مثل پرواز تهران مشهد با کم تر از این نرخ نیز برای روزهای پایانی اسفند موجود است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، اشاره ای هم به گران فروشی بلیط های چارتر و موضوع دلال ها داشت و افزود: «فروش چارتری تخلف است، اما وجود دارد و به زودی تعیین تکلیف می‌شود. مدل اقتصادی ایرلاین‌ها باید تغییر کند تا از فروش چارتری دست بکشند. تلاش ما این است که سبد فروش ایرلاین‌ها مستقیم به درخواست مردم وصل شود.»

کاپیتان محمد محمدی بخش از برنامه های توسعه ناوگان هوایی که بعد از توافق برجام زمین مانده بود نیز سخن گفت و افزود: « خرید هواپیماهای برجامی تکلیف نظام بوده و برای خرید آن نظردهی شده است. اکنون هم باید برای پرداخت تسهیلات و بدهی‌ها در سطح کلان تصمیم گیری شود تا هما هم به مسیر خود به قوت ادامه دهد. در راستای انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها و ایجاد شرایط جدید با بازنگری در مفاد قراردادهای قبلی، مذاکرات مربوط به خرید هواپیما پیگیری خواهد شد.»

وی در پایان صحبت های خود، ضمن اینکه از عزم جدی این سازمان برای مقابله با گران فروشی تاکید داشت، از مردم درخواست کرد تا هر گونه تخلف را گزارش دهند: «از مردم می‌خواهیم که از مجموعه های معتبر بلیت هواپیما خرید کنند و هر گونه فروش بلیت بالاتر از سقف قیمت بلیط هواپیما‌ را چه از ایرلاین‌ها و چه آژانس‌ها به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند. درباره برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و در صورت شکایت مردمی از گران فروشی تا مرحله برخورد تعزیراتی با ایرلاین‌ها و آژانس ها پیش خواهیم رفت.»