هوشنگ دادوش مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارس توشه در گفتگو با اکونا پرس در خصوص وضعیت فعلی شرکت و بازدهی سهام این مجموعه گفت: شرکت سرمایه گذاری پارس توشه از کیفیت سود قابل توجهی برخوردار است، چرا که سود این مجموعه بیشتر عملیاتی بوده که در صورت های مالی نیز منعکس شده و دیده می شود.

وی ادامه داد: بازدهی سهم پارس توشه در سال 97 در مقایسه با سال 96 بیشتر بوده و در صنعت هم موفق تر از سایر رقبای خود عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عمده کاهش بازدهی در طی روند سال های گذشته بیان داشت: عمده ترین دلیل کاهش بازدهی پرتفوی پارس توشه مربوط به کاهش ارزش بازار بیمه پارسیان و بانک پاسارگاد و بانک خاورمیانه مربوط است.

دادوش در مورد صادرات این مجموعه پاسخ داد: تلاش های زیادی برای صادرات و فروش به کشورهای خارجی انجام شد اما به دلیل مشکلات نقدینگی و بازپرداخت های خاصل از فروش به خارج منجر شد تا مجموعه همچنان به صادرات توجه نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت پارس توشه در خصوص افزایش سرمایه شرکت از سود انباشته و عدم ثبت آن توضیح داد: شرکت پس از تصویب افزایش سرمایه اقدام به انتشار آن در روزنامه کثیر الانتشار کرد اما این روزنامه از انتشار افزایش سرمایه ممانعت ورزید پس از جستجو متوجه این موضوع شدیم که دلیل این موضوع به بدهی مالیاتی شرکت مهتاب خراسان باز می گردد. ما حدود 4 سال پیش عضو هیئت مدیره این شرکت بودیم.

وی افزود: پیگیری های ما منجر شد تا این مجموعه اقدام به تسویه بدهی های مالیاتی خود نماید و به همین دلیل ثبت افزایش سرمایه شرکت به تعویق افتاد، یعنی موضوعی که می توانست طی چند روز تا چند هفته اجرایی شود هنوز به ثبت نرسیده و سهامداران مجموعه را ناراضی ساخته است.

وی خبر داد: با تلاش های این مجموعه مشکل مالیاتی مهتاب خراسان نیز رفع شد و ما نیز با آن که عضو هیئت مدیره شرکت نبودیم پس از رفع این موضوع توانستیم ثبت افزایش سرمایه خود را جلو ببریم. در حال حاضر تمامی مشکلات رفع شده و چنان چه شرایط به همین صورت باشد طی هفته آتی این افزایش سرمایه ثبت می شود.

دادوش در مورد میزان سپرده های شرکت نیز عنوان کرد: شرکت این میزان سپرده را در بانک نگه داشته و این موضوع سیاست هیئت مدیره است، مسلما هر زمان که محل خوبی برای سرمایه گذاری یافتیم آن را صرف سرمایه گذاری خواهیم کرد. پارس توشه در کیفیت با رقبای خود رقابت می کند.