به گزارش اکونا پرس،

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن که با نماد وصنعت در بازار سرمایه فعالیت می کند،از سال های گذشته عمده فعالیت خود را در سهام دلاری قرار داده است و به همین دلیل می تواند بازدهی خوبی داشته باشد که نتیجه آن سودآوری برای شرکت است، همین موضوع منجر شده تا این سهم در روند رو به جلوی بازار حرکت کند و در مقابل کاهش ارزش زیال مقاوم باشد. این مجموعه در سهام ایران خودرو سرمایه گذاری کرده بود که هوشمندانه و در زمان مناسبی از آن خارج شد. در مورد استراتژی این شرکت بخوانید.

تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در گفتگو با اکوناپرس در خصوص دلیل خروج این شرکت از بلوک پتروشیمی اصفهان گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن وقتی تصمیم به خروج از این سهم را داشت، جلسات متعددی برگزار کرد که برخی معتقد بودند به دلیل افزایش قیمت پلیمر و همچنین روند رو به رشد قیمت ها نباید سهم را فروخت اما این شرکت دچار حاشیه هایی شد که ما نمی توانستیم ریسک کنیم و به همین دلیل نتیجه بر آن شد که از این سهم خارج شویم. 

وی ادامه داد: از طرفی حجم سرمایه گذاری در این سهم کم بوده و از دیگر تصمیمات هیئت مدیره این بود که در سهامی که حجم سرمایه گذاری آن ها کمتر از 2 تا 5 میلیارد است، تجدید نظر شود و چنانچه امکان خروج داشت، از آن خارج شویم که در نهایت این اتفاق هم افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت و معدن تمایلی به خرید سهم سهامدار عمده خود را دارد، گفت: ما هیچ گونه محدودیتی در خرید و فروش سهام خود نداریم، تا کنون این اتفاق نیوفتاده و چنانچه این موقعیت فراهم شود می توانیم به این موضوع فکر کنیم اما آنچه که مشخص است، این است که ما در نوسانات قیمتی و دستکاری قیمتی دخالتی نخواهیم کرد.

این مقام مسئول در مورد فروش سهم گلوکوزان و اینکه آیا شرکت در نظر دارد تا این سهم را بفروشد، گفت: مجموعه سرمایه گذاری صنعت و معدن فعلا برنامه و مذاکره ای برای فروش این بلوک ندارد اما چنانچه شرایط فراهم می شود می تواند به این موضوع اقدام نماید. با این حال ترجیح ما این است که بعد از تغییرات اساسی و بهبود وضعیت این اقدام صورت بگیرد.

تجریشی در مورد پرتفوی شرکت تاکید کرد: تمرکز ما بر روی سهم های دلاری و ارزی بوده و در تلاشیم وارد سهم هایی شویم که در صورت کاهش ارزش ریال با مشکل رو به رو نشویم. حجم سهم های دلاری و ارزی در سبد سرمایه گذاری شرکت بالا بوده و همین موضوع شرکت را موفق کرده است.

وی در مورد کاهش ارزش پرتفوی کوتاه مدت گفت: طبق استاندارد حسابداری چنانچه ارزش پرتفوی کوتاه مدت شرکت های سرمایه گذاری کمتر از قیمت تمام شده شود تفاوت به عنوان ذخیره کاهش ارزش لحاظ می شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در مورد شرکت نیروکلر که سهامدار آن محسوب می شود، تصریح کرد: ما سهامدار نیروکلر هستیم و اقدامات مثبتی در این مجموعه انجام داده ایم و این اقدامات ادامه دارد که به زودی منجر به اتفاقات خوبی در این شرکت خواهد شد.