به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، وی در ادامه افزود: زمینی به وسعت ۳۲ هکتار در کنار آرامستان فعلی اراک از سال‌های قبل خریداری شده که در جریان واگذاری قطعی با مشکلات حقوقی همراه شد و در این راستا  مقام قضایی رای را به نفع شهرداری صادر کرد و مدیریت شهری اراک توانستند سند زمین را نام شهرداری بزنند.

محمدی بیان کرد: با وجود طی شدن این روند، اکنون برای زمین مذکور معارض پیدا شده و این مسئله موجب شده است که روند اوضاع از روال عادی خارج شود و سامان امور آن از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی‌آید، زیرا ۲ بار برای تصرف  این زمین اقدام شد و  کشاورزان منطقه زد و خورد فیزیکی با عاملان شهرداری ایجاد کردند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد: بخش قابل ملاحظه‌ای از فضای آرامستان فعلی اراک در گذشته به‌صورت مقبره‌های خانوادگی به فروش رفته که این اقدام کار درستی نبوده است و اگر نتوان در کوتاه‌مدت راه‌حلی برای گره‌گشایی از طرح توسعه آرامستان پیدا کرد باید در خصوص سامان مقبره‌های خانوادگی اقدام عاجل شود.

محمدی تصریح کرد: ایران کشوری با سابقه مدید در بلایای طبیعی است و هر شهر باید برای بحران‌های احتمالی، قبور آماده داشته باشد اما، نه تنها این مهم در آرامستان اراک پیش‌بینی نشده بلکه در بحران فعلی کرونا که شمار دفن اموات روزانه به نسبت قبل رشد بالایی دارد، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: شهرداری بحث دفن اموات در آرامستان اراک را به سختی مدیریت می‌کند و انتظار است هرچه سریعتر برای تصرف زمین جدید خریداری شده مسئولان زیربط از جمله فرمانداری و نیروی انتظامی پای کار آیند.