به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازخبرنگار ما از اصفهان، مهدی خضری گفت: درسال گذشته، 351 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که علرغم انتظار به افزایش 7درصدی، متاسفانه شاهد کاهش تردد بودیم. وی کاهش حمل و نقل جاده ای و مسافر را فرصتی برای اصلاح، مرمت و بازسازی راههای استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در حوزه راهداری، 230 کیلومتر راه های استان را با روکش آسفالت گرم، مرمت و بازسازی نمودیم. همچنین، دیگر طرح محوری راهداری، اصلاح شیب شیروانی به طول 560 کیلومتر موثر در کاهش تصادفات، 280کیلومتر سیلیکوت راه های روستایی و اصلاح 23 نقطه حادثه خیز اجرا شد.

ثبت ۲۱۰میلیون تردد در ۸ماهه امسال در جاده های استان اصفهان

وی در بیان آمار 8ماهه امسال با ثبت 210میلیون تردد در جاده های استان، از کاهش 17درصدی نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: کاهش تصادفات جاده ای و کاهش 19درصدی فوتی سرصحنه از پیامدهای کاهش تردد و افزایش ایمنی راههای مواصلاتی استان است.

خضری از اجرای "طرح ابرار" برای مرمت راه های روستایی بعنوان وظیفه جدید اداره راهداری استان نام برد و گفت: در 8ماهه سال 99، 64کیلومتر راه روستایی احداث و مرمت شد و اکنون در جایگاه شاخص های کشور قرار گرفته ایم. این طرح نیز تا پایان سال ادامه دارد. وی از تخصیص 5میلیاردتومان اعتبار به بازسازی، ایمن سازی و شانه سازی به راههای روستایی ابراز خرسندی کرد و در ادامه از طرح زمستانه و آماده باش و پشتیبانی 750نفرپرسنل، توزیع 30هزارتن شن و نمک در جاده ها و راه های روستایی و راه اندازی 2 سامانه توزین در حال حرکت خبر داد و افزود: 102 اکیپ راهداری بصورت دائم و موقت در نقاط مختلف بویژه در راه های صعب العبور با همکاری و نظارت هلال احمر و پلیس راهور فعالیت می کنند.

میرکل راهداری استان اصفهان از عناوین روز بدن حادثه، پویش اجتماعی سبا(سوگند برای ایمنی) و اقداماتی با هدف کاهش تصادفات خبر داد و با اشاره به چهارراه مواصلاتی بودن استان و حجم بالای ترافیک در تمام محورها، از تلاش برای ایمن سازی، نصب تابلوها و علائم، نظارت شبانه روزی برحمل و نقل کالا و مسافر و روان سازی مباحث ترافیکی خبر داد و نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و ملحق شدن به پویش سبا را مهم توصیف کرد.

خضری با اذعان به اینکه حوزه راهداری از پرهزینه ترین بخش ها است، تخصیص بودجه 1400 به این حوزه بویژه در استان اصفهان با 11کیلومتر راه مواصلاتی را مطلوب ارزیابی کرد.

ثبت ۲۲هزار تخلف سرعت و ۱۹۴هزار تخلف محدودیت کرونایی در استان

محمدعلی صلواتی، معاون فنی اداره کل راهداری استان اصفهان از رتبه اول استان بلحاظ فعالیت سامانه های ثبت تخلف خبر داد و گفت: امسال در حوزه آی تی اس، 38سامانه ثبت تخلف به سامانه ها اضافه شد و تعداد سامانه ها تاپایان سال به 66 سامانه افزایش خواهد یافت.

صلواتی به ثبت 44هزار تخلف سرعت از طریق دوربین و 194هزار تخلف بدلیل محدودیت های کرونایی خبر داد و افزود: در فلاورجان و شهرضا و در شهرستان های نایین، تیران و کرون اقدامات خوبی بمنظور احداث راههای روستایی صورت گرفته است. همچنین، تجهیز سامانه های ثبت تخلف در محورهای کنارگذر و آزادراه شرق، مبارکه و طالخونچه در دستور کار است. سامانه های توزین در حال حرکت نیز در پلیس تهران کاشان و اصفهان تهران اضافه می شود.

معاون فنی اداره کل راهداری گفت: در 8ماهه امسال، 80قرارداد در حوزه های مختلف با اعتبار 110میلیارد تومان اجرا شده و 2مجتمع خدمات رفاهی نیز بزودی افتتاح می شود که باوجود 50مجتمع، رتبه اول استان در این زمینه قابل توجه است. وی از کمیته نظارت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و سامانه های 1490 و 141 برای پیگیری موارد نظارتی و مختلف در مجتمع های خدماتی رفاهی نام برد و ارائه تسهیلات برای پایانه بار امیرکبیر را یادآورشد.

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از تعریض و اصلاح محور مواصلاتی اصفهان شاهین شهر بصورت 6 خطه با روکش آسفالت خبر داد و گفت: 11کیلومتر روشنایی با همکاری شرکت برق انجام شد. وی مشکلات خاموشی جاده را بدلیل سرقت ترانس و کابل و مباحث تامین اعتبار اعلام نمود.

دادخواه به خرابی شدید 800کیلومتر راههای شریانی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: علیرغم مشکلات اعتباری و هزینه بالای قیر، بیش از 230کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و برای مابقی به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. ضمن آنکه 1200کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی نیازمند تعمیر است.

علیرضا جعفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان از جابجایی 53 میلیون تن کالا از اصفهان به سایر نقاط کشوربا رتبه اول و رتبه سوم در جابجایی مسافر خبر داد و در مورد توزیع سهمیه لاستیک دولتی بین رانندگان گفت: باتوجه به شرایط حاکم براقتصاد کشور و افزایش نرخ دلار، توزیع لاستیک یارانه ای از طریق سامانه تایر انجام می شود. چنانچه، از سال 98 تاکنون، 280هزارحلقه لاستیک یارانه ای بین رانندگان توزیع شده است.

پوشش ۱۰۰هزار نفری بیمه تکمیلی رانندگان ذر استان اصفهان

جعفری در مورد بیمه رانندگان گفت: طبق اقداماتی که صورت گرفت، رانندگان به همراه همسر و 2فرزند تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار گرفته اند که در مجموع 100هزارنفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان هستند/محسن راعی