به گزارش اکونا پرس،

فرزاد معاونی یادآور شد: نهادهای توزیع شده در ماه آذر شامل چهار هزار و ۵۶۹ تن ذرت، ۲ هزار و ۱۷۷ تن کنجاله سویا و یک هزار و ۳۱۵ تن نیز جو بوده که میزان توزیعی ذرت حدود ۳۰ درصد از کل نهاده‌ای است که در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین میزان توزیع نهادها در طول سال شامل ۱۵ هزار و ۴۶۵ تن ذرت، ۲۳ هزار و ۳۴۴ تن کنجاله سویا و ۹ هزار و ۱۹۶ تن جواست.

معاونی با اشاره به اینکه حدود نیمی از نهادهای مورد نیاز مرغداری‌ها در یک دوره تولید (۴۰ روزه) از پیش تامین و توزیع می‌شود، اظهار داشت: این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به دنبال آن است سهمیه های چند ماه آینده را نیز از مرکز کشور تامین و به استان حمل کند.

یک هزار و ۲۲۵ تن مرغ منجمد توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به اینکه توزیع محصول با نرخ دولتی از وظایف این اداره کل در تنظیم بازار است، اضافه کرد: در طول سال همزمان با افزایش قیمت مرغ کشتار روز تصمیم به تداوم توزیع مرغ منجمد گرفته شد که تاکنون یک هزار و ۲۲۵ تن در بین مصرف کنندگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ تن از این میزان در آذر توزیع شده است، گفت: مشکلی در تامین مرغ منجمد وجود ندارد و این روند تا ثبات کامل قیمت مرغ کشتار روز در بازار استان ادامه خواهد داشت.