به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمدرضا مرادی اظهار کرد: از تاریخ هشتم آذرماه سال جاری با توجه به مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا، آرامستان باغ رضوان و آرامستان های محلی تعطیل و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی زیارت اهل قبور و برگزاری مجالس ترحیم در آرامستان ها ممنوع شد.

وی با قدردانی از همکاری شهروندان در این شرایط تصریح کرد: با تصمیم ستاد مقابله با کرونا، مجددا فرصت زیارت اهل قبور برای بازماندگان و بستگان مهیا شده است و ورودی های آرامستان باغ رضوان و آرامستان های محلی باز گشایی می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: با این حال همچنان برگزاری مجالس ترحیم ممنوع است بنابراین ضرورت دارد همشهریان در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا با توجه به اصول و دستورالعمل های  بهداشتی، برای زیارت اهل قبور و انجام مناسک خاکسپاری اموات به آرامستان باغ رضوان و سایرآرامستان ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به توصیه های بهداشتی باعث بازگشت مجدد محدودیت ها به آرامستان ها خواهد شد، گفت: از شهروندان درخواست داریم از هرگونه تجمع و ازدحام به ویژه در محیط های سربسته خودداری کنند.

مرادی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی در آرامستان ها، اظهار کرد: حضور افراد در محوطه آرامستان و همچنین زیارت اهل قبور باید با کمترین نفرات و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. همچنین شهروندان از توزیع هرگونه مواد خوردنی و آشامیدنی غیر بسته بندی در قالب پذیرایی، خیرات و نذورات به شدت پرهیز کنند.