به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مراسم نمادین اهدای هنر کارت به تعدادی از هنرمندان پیشکسوت استان با حضور دکتر سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسئولین استان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سلیمان‌پور درخصوص تکریم هنر و هنرمند گفت: درست است آثار و تابلوهای هنری به یک قیمتی داد و ستد می‌شود ولی در واقع ارزش آثار هنری خیلی بیشتر از آن است که بتوان برای آن قیمت‌گذاری کرد.

ایشان همچنین از هنرمندان حاضر در جلسه که به توسعه هنر و فرهنگ در جامعه اهتمام ویژه دارند، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همزمان با شیوع کرونا، هنرمندان دچار خسارت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی شدند و تداوم این بیماری، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آینده را هم تعطیل کرد. در این راستا، صندوق اعتباری هنر به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش‌های فراوانی جهت جبران بخشی از این خسارت‌ها انجام داده است که یکی از این موارد اهدای هنر کارت به تمام هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر می‌باشد.

در استان قم 1500 نفر عضو صندوق اعتباری هنر می‌باشند و تاکنون بیش از 1100 نفر هنر کارت ثبت‌نام نموده‌اند و بخش قابل توجهی از هنر کارت‌ها تحویل شده و بقیه در حال توزیع شدن می‌باشد.

در ادامه مراسم، به صورت نمادین و به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر استان قم، به 4 نفر از اعضایی که دارای درجه 1 هنری (معادل دکتری) می‌باشند به نام‌های حسن آهنگران، محمدحسین رازقی، ناصر طاوسی و ابوالفضل خزائی، هنر کارت اهداء گردید.