به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمدحسن اکرمی رئیس اداره چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اعلام این خبر افزود: علاوه بر این تعداد نشر جدید که در قم فعالیت خود را آغاز کردند، 4 انتشاراتی نیز از استان‌های دیگر فعالیت خود را به استان قم انتقال دادند.

وی ادامه داد: پروانه فعالیت 163 انتشاراتی در سال 1399 تمدید و تعداد 73 تقاضای نشر جدید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رسیده است.

اکرمی افزود: 3 واحد چاپ نیز در سال گذشته موفق به اخذ مجوز فعالیت شدند، همچنین 6 مورد موافقت اصولی نیز برای واحدهای چاپ در قم صادر شده است.

رئیس اداره چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: واحد بازرسی و نظارت بر چاپخانه­ها و واحدهای وابسته در سال 1399 تعداد 2573 مورد بازرسی از واحدهای چاپی سطح استان داشته است که در این بازرسی­ها، 167 مورد تذکرات لازم جهت رعایت قوانین و مقررات به واحدهای چاپی داده شده است؛ همچنین 77 مورد اخطار کتبی برای واحدهای چاپی متخلف صادر و به مسئولین چاپخانه­ها ابلاغ گردید و 2 واحد مرکز فعالیت بدون مجوز نیز شناسایی و تعطیل گردید.

اکرمی ادامه داد: در بازرسی­های انجام شده حدود 120 مورد کار چاپی به صورت موقت و دائم توقیف گردید، که بسیاری از آن‌ها پس از ارائه مجوز قبل از چاپ، از توقیف خارج و ترخیص شدند و مابقی در کمیسیون رسیدگی به تخلفات چاپخانه­ها مطرح و طبق مقررات با آن‌ها برخورد گردید.