به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی اظهار کرد: طرح ملی یاس با حضور 200 نفر از دختران مجرد در سنین 25 تا  35 سال مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پنج منطقه‌ و به مدت پنج روز در استان برگزار شد و مددجویان در این طرح مباحث امداد و کمک های اولیه، مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

وی افزود: این دوره به همت معاونت امور جوانان و با همکاری معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر قم، کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم هدف از اجرای این طرح را  ارتقاء عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی دختران مجرد آسیب پذیر مرکز و حاشیه‌ی استان، حضور مخاطبین طرح در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی و ایجاد انگیزه در زمینه‌ی امداد و کمک های اولیه و آشنایی با مدیریت بحران در حوادث و سوانح عنوان کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه 200 نفر از مددجویان کمیته امداد پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی، در آزمون پایانی امداد و کمک‌های اولیه که در قالب طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در مرکز امور جوانان این جمعیت برگزار شد، شرکت کردند، خاطر نشان کرد: به شرکت‌کنندگان در این آزمون در صورت کسب نمره‌ی قبولی، از سوی معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر قم گواهینامه اعطا خواهد شد.