به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا ترقی، عضو هیئت امنای کمیته امداد که در جمع امدادگران استان قم سخن می گفت، با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای مبارزه با فقر راهکار ارائه نکرده است گفت: کمیته امداد برای رفع موانع محرومیت زدایی و بهبود شیوه های مبارزه با فقر باید بیشتر از گذشته از ظرفیت عظیم فقهی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزه های علمیه بهره مند شود.

وی نقش دشمنان اسلام و انقلاب در جلوگیری از پیاده شدن اقتصاد اسلامی در کشور را از مسائل عمده افزایش تعداد نیازمندان در کشور برشمرد و گفت: اگر در طول این سالها، رهنمودها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دقیق و کامل اجرا می شد مردم طعم شیرین عدالت را می چشیدند. 

ترقی عقب ماندگی های فرهنگی و اقتصادی کشور را یادآور شد و اظهار کرد: در چهل سال گذشته به دلیل هجمه های همه جانبه دشمنان در همه ابعاد از جمله تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم های ظالمانه علیه کشور، متاسفانه رفع فقر و محرومیت به خوبی میسر نشده که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

عضو هیئت امنای کمیته امداد، به اخلاص و ایمان امدادگران این نهاد در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: کار کمیته امداد با دستگاه های دیگر متفاوت است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم برای آن جایگاه والایی مطرح کرده است.

وی با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه خواستار ایجاد عدالت بیشتر در جامعه شد و تأکید کرد: باید یارانه ها در مسیر درست و هدفمند در بین افراد نیازمند جامعه توزیع شود.

ترقی ادامه داد: باید در همه طرح ها و برنامه های محرومیت زدایی کشور، پیوست عدالت ملموس باشد.

عضو هیئت امنای کمیته امداد، خواستار کیفی شدن فعالیت های این نهاد شد و تصریح کرد: در کنار افزایش تعداد مراکز نیکوکاری در سطح کشور باید تمرکز روی تخصصی کردن مراکز نیکوکاری باشد.

وی استفاده نادرست از ظرفیت های عظیم کشور، موازی کاری ها و هدررفت منابع کشور را از دیگر عوامل پَسرفت اقتصادی و افزایش فقر در کشور برشمرد و گفت: برای برون رفت از این شرایط و رفع فقر فرهنگی و اقتصادی در کشور باید روش های کار تغییر کند.