به گزارش اکونا پرس،
به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" امروز (سه‌شنبه) در جمع مدیران عامل شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: روند کنونی افزایش تولید و مدیریت عرضه روند قابل تداومی نبوده و محدودیت‌های کشور قطعا جوابگوی ادامه این شیوه از مدیریت نیست.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت فکری، تجربی و همتی که وجود دارد و همچنین مدیریت توانمند کنونی صنعت برق برای اصلاح این شیوه و حرکت به سمت مدیریت تقاضا استفاده کرد و قطعا این هدف دست‌یافتنی است.
وزیر نیرو اصلاح این روند را نیازمند کار مستمر دانست و تصریح کرد: مدیریت مصرف، پیش‌نیاز مدیریت تقاضاست و باید برای این موضوع اهمیت ویژه قایل شویم.
اردکانیان با بیان اینکه نفع ملی، آینده فرزندان‌مان و برپا بودن صنعت به چکونگی تفکر امروز ما وابسته است، گفت: می‌بایست موضوع برق و انرژی به یک مشغله همگانی تبدیل شود و باید بتوانیم تغییر مدل ذهنی و رفتاری در نگرش به این صنعت به‌وجود آوریم تا موضوع و اهمیت برق برای دیگران هم مشغله شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: این موضوع به معنای نگران کردن مردم و دیگران نیست، بلکه به‌معنای فراهم کردن بستری است تا طرح و پیگیری نیازهای این صنعت و الزام به پرداختن مدیریت مصرف از طریق مسئولان نهاد‌های دیگر صورت گیرد.
وی همچنین بر توجه بیشتر به عرصه علوم اجتماعی تاکید کرد و افزود: در صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنا باید به سمتی حرکت کنیم که مردم اهمیت برق را تنها با تحمل خاموشی درک نکنند، بلکه با به‌کارگیری کارشناسان و متخصصان علوم اجتماعی تدابیر و راهکارهایی اندیشیده شود که زیربنا بودن برق به فهم اجتماعی تبدیل شود.