به گزارش اکونا پرس،

عبدالله جعفری دوشنبه ۱۹ دی در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانان بنادر کشور در بوشهر اظهار کرد: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی و تجهیزات آتش نشانی بنادر، تا پایان سال جاری ۵۱ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک آتش نشانی و امداد و نجات به این ناوگان اضافه می‌شود. همچنین دو دستگاه خودرو آتش نشانی با نردبان‌های فراتر از ۵۷ متر در آینده نزدیک به ناوگان آتش نشانی اضافه می‌شود که منجر به بالا بردن ضریب اطمینان عملکرد و ارتقاء ایمنی بنادر خواهد شد.

وی با بیان یانکه برای سال جاری وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بنادر و بویژه ایمنی حریق مورد توجه ویژه قرار گرفته است، ادامه داد: در این زمینه نسبت به نشست و گردهمایی‌های تخصصی فرماندهان و رئوسای اچ. اس. ایی بنادر و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور و محلی امن برای تخلیه و بارگیری کالا در طول سال اقدام‌های متعددی را برای ارتقاء وضعیت ایمنی بنادر انجام می‌دهد.

جعفری اظهار کرد: در این زمینه با نوسازی ناوگان آتش نشانی بنادر و اضافه شدن خودروهای جدید، برنامه ریزی مناسبی برای ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی آتش نشانان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: یکی از راهکارهای مهم برای ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی آتش نشانان برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی است که در همین راستا چهاردهمین دوره آن با میزبانی شایسته بندر بوشهر برگزار شد.

جعفری افزود: طی این مسابقات که در مدت ۲ روز برگزار شد ۱۱ تیم از بنادر مختلف کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت بندر امام خمینی (ره) به عنوان قهرمانی دست یافت./ایسنا