به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی، مهندس سید ابوالحسن محمدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حاشیه مراسم اهداء دستگاه‌های کمک تنفسی به شهرستان سرخس، به پیگیری و هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، همیاری و کمک به مناطق پیرامون خود است که این امر مهم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت نمود پیدا می‌کند. اهداء دستگاه‌های کمک تنفسی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شهرستان سرخس در جهت کمک به بهبود و تسریع درروند درمان بیماران بسیار مؤثر است.

مهندس محمدی اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به‌عنوان تنها شرکت تولیدکننده گاز در شمال شرق کشور، علاوه بر وظیفه تولید گاز، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و بهداشتی اقدامات مهمی و قابل‌توجه ای را طی سال‌های گذشته انجام داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را راهکاری مناسب برای خدمت به جوامع پیرامونی تأسیسات نفت و گاز برشمرد و تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در راستای تعهدات خود اقداماتی ازجمله کمک به بخش‌های مختلف شهرستان ازجمله در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات راه‌سازی و عمرانی، کمک و همیاری به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اخذ مجوز و اختصاص بودجه بهسازی و ساخت مدارس شهرستان را به‌عنوان بخشی از فعالیت های عام‌المنفعه در این حوزه به انجام رسانده است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشور، با تهیه بسته‌های معیشتی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، برپایی ایستگاه‌های تب سنجی و اکسیمتری، ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، همکاری و کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرستان و ... سعی شده است تا حد امکان در جلوگیری از شیوع این ویروس و کاهش خسارت‌های آن همگام با دیگر بخش‌ها به شهرستان سرخس خدمات‌رسانی نماییم.

این گزارش می‌افزاید، پیش‌ازاین مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران خبر از توزیع ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) اهدایی این شرکت به وزارت بهداشت، در سطح ۸۲ شهرستان کشور که در استان‌های نفت‌خیز واقع‌شده‌اند، داده بود؛ که سهم استان خوزستان ۳۲ دستگاه، استان‌ بوشهر ۲۵ دستگاه، استان‌های ایلام، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و استان لرستان هرکدام ۱۳ دستگاه و سرخس ۶ دستگاه است.