به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید محمد آقامیری» استاندار قم با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «سید محمد آقامیری» استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۰درصد متقاضیان ملاقات‌های عمومی در استانداری، خواستار دریافت وام‌های قرض‌الحسنه هستند، گفت: گام برداشتن در مسیر قرض‌الحسنه، رویکردی مهم و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تقویت و گسترش برنامه ملاقات‌های عمومی استانداری نتایج و برکات بسیاری داشته، بیان کرد: وقتی شخصی برای دیدار با استاندار از ساعات ابتدایی روز در صف ملاقات‌های عمومی می‌ماند، قطعاً مشکل اساسی دارد و ما مسئولان موظفیم با تمام قوا برای رفع مشکلات آن‌ها بکوشیم.

استاندار قم با بیان اینکه وام‌های قرض‌الحسنه خرد بانک گره‌گشای مشکلات بسیاری از متقاضیان سرپرست خانوار استان است، اظهار داشت: امیدوارم امکانی فراهم شود تا بخشی از متقاضیان وام از جمله درخواست‌کنندگان وام‌های اشتغال خانگی بتوانند از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازهای خود را تأمین کنند.

حمایت از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، موجب رفع مشکلات جامعه می‌شود

در ادامه این نشست دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» با تأکید بر اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر امور مالی رویکردی کاملاً فرهنگی و مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی دارد، گفت: در سال‌های گذشته رویکرد قرض‌الحسنه را به صورت ویژه‌ دنبال کردیم و بر قرض‌الحسنه بودن همه فعالیت‌های بانک تأکید فراوانی داریم.

وی با بیان اینکه ایده‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری در برنامه‌های مسئولیت اجتماعی بانک وجود دارد، افزود: یکی از طرح‌های جدیدی که مصوبه آن را گرفتیم طرح نوآوری اجتماعی است و در این طرح زندانیان به جای اینکه پشت میله‌های زندان باشند، با پابندهای الکترونیکی تردد می‌کنند و بر اساس استعداد خود به دنبال کار و تولید خواهند بود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به دستاوردهای بانک، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مشتریان بانک از ۱۰ به ۱۶ میلیون نفر رسیده و تا این برهه از سال جاری بیش از ۳ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش وام کالاکارت بانک در استان قم به تأمین جهیزیه‌ مشتریان اختصاص یافته، گفت: از زمان آغاز ملاقات‌های مردمی استانداری حداقل به ۳۰ نفر از معرفی‌شدگان، وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.
«شمسی‌نژاد» با بیان اینکه مردم به قرض‌الحسنه اعتماد و اعتقاد دارند، افزود: همین رویکرد موجب شده مطالبات غیرجاری بانک کمتر از نیم درصد باشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: انتقال منابع برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدی استان به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند حمایت و سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان را افزایش دهد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲هزار دستگاه دولتی و خصوصی حقوق و مزایای خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دریافت می‌کنند و از مزایای طرح‌ها و خدمات این بانک بهره‌مند می‌شوند.