به گزارش اکونا پرس،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، نیلوفر صفری در پنل فناوری اطلاعات دومین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال 97، با تاکید بر اینکه موضوع استفاده بهینه از ابزارها و ایجاد درآمد برای بانک مسکن یک شاخص مهم بهره‌وری محسوب ‌می‌شود، افزود: اداره کل بانکداری الکترونیک در همین راستا تلاش کرده از ابزارهای جدید در این راستا استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه عملکرد شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه تعداد تراکنش‌های انجام شده با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن روند نزولی داشته و 7 درصد کاهش داشته است، افزود: این روند در کل شبکه بانکی نیز وجود داشته، طوری که تعداد تراکنش‌ها با استفاده از خودپرداز در شبکه بانکی نیز در این مدت 26 درصد کاهش یافته است. این آمارها نشان‌دهنده اقبال شهروندان به سایر درگاه‌های پرداخت است.
وی سپس از روند افزایشی تراکنش‌های انجام شده در کیوسک‌بانک‌های مسکن در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در کیوسک‌ها شاهد 21 درصد رشد در تعداد تراکنش‌ها بودیم.
وی با بیان اینکه حضور شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در ارایه خدمات پرداخت بانک مسکن توانسته کمک شایانی به افزایش تراکنش‌های بانک مسکن از طریق درگاه‌های مختلف کند، افزود: خدمات بانک مسکن صرفا ارایه پایانه‌های فروش نیست، بلکه باید در زمینه تمام خدمات قابل ارایه در بستر «شاپرک» ورود جدی داشته باشیم؛ کمااینکه تغییر رویکرد مشتریان بانک مسکن و اقبال بیشتر به دریافت خدمات با ابزارهای پرداخت اینترنتی و موبایلی نیز اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است.

رییس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن از بهبود عملکرد بانک مسکن در حوزه پایانه‌های فروشگاهی هم در بخش تعداد تراکنش و هم در بخش گردش مالی خبر داد و گفت: در این زمینه باید سیاست‌هایی برای افزایش افتتاح حساب‌های صفر درصدی نیز اتخاذ شود. طبیعی است نمی‌توان از پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی انتظار داشت حساب جاری صفر درصد افتتاح کنند، بدون اینکه هیچ بسته اعتباری با امتیازی در ازای آن دریافت کنند.
صفری در ادامه از وضعیت مطلوب بانک مسکن در زمینه «پایداری ارایه سرویس‌های برخط» خبر داد و گفت: در نیمه اول امسال از بابت بروز اختلالات سیستمی در این بخش هیچ جریمه‌ای برای بانک مسکن منظور نشده است، البته به جز مواردی که سیستم موقتا از دسترس خارج و در حال توسعه بوده است. افزون بر این، در شهریور ماه تنها بانکی که از این بابت جریمه نشد، بانک مسکن بوده است.
به گفته وی، عملکرد بانک مسکن در زمینه پیاده‌سازی محصولات کارتی مطابق با استانداردها نیز کاملا مطلوب ارزیابی شده است.
صفری با تاکید بر اهمیت انطباق بانک‌ها با الزامات امنیتی، یادآور شد: استانداردهای زیادی توسط بانک مرکزی تعریف شده که طبق آخرین ارزیابی‌های این نهاد، بانک مسکن در حوزه امنیت توانسته امتیاز خوبی در بسیاری از شاخص‌های این بخش بدست آورد و با ایمن‌سازی محیط برای مشتریان، به گرید «A» دست پیدا کند.