به گزارش اکونا پرس،

در جمع صنعتگران و معدنکاران اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی مطرح شد؛

تخصیص بیش از 41 هزار میلیارد ریال به صنایع این استان

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: این بانک 41 هزار و 194 میلیارد ریال از سال 1392 تاکنون به 47 طرح تولیدی در استان آذربایجان شرقی اختصاص داده که اشتغال 2 هزار و 850 نفر را به دنبال خواهد داشت.
1398/5/5 شنبهتعداد بازدید:58
.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این بانک روز چهارشنبه (دوم مردادماه) در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مدیران ارشد این بانک در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان آذربایجان حضور یافت و ضمن تاکید بر لزوم رفع مشکلات و موانع پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان استان افزود: این استان از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی، یکی از قطبهای صنعتی کشور محسوب می شود و به دلیل دسترسی به بازارهای اروپا و آسیای میانه از امکانات و قابلیت های توسعه صنعتی قابل توجهی برخوردار است.
وی تصریح کرد: وجود صنایع زیرساختی نظیر پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی، ماشین سازی، فولاد و قطعه سازی، صنایع چرم و صنایع غذایی که در زمره واحدهای صنعتی پیشرو کشور می باشند، می تواند الگوی مناسبی برای صنایع دیگر استانهای کشورمان باشد؛ آذربایجان شرقی از لحاظ ظرفیت صنایع معدنی نیز یکی از مناطق غنی معدنی کشور بوده که تاکنون مواد معدنی بسیاری در این استان شناسایی شده است و با سرمایه گذاری در این زمینه می توان ارزش افزوده زیادی ایجاد کرد زیرا بر اساس تاکیدات ریاست محترم جمهوری و سیاستهای وزارت صنعت، معدن وتجارت بهره برداری از معادن و جلوگیری از خام فروشی و سرمایه گذاری در این صنعت در دستور کار بانک قرار دارد.
دکتر مهری عنوان داشت: از ساز و کارهای مهم رونق اقتصادی توسعه صادرات کالاهای صنعتی و نیز تکمیل فرآیند زنجیره تولید محصولات است که برای نیل به این هدف در ابتدا باید از رونق تولید داخلی حمایت کنیم و صنعتگران ما دغدغه مالی برای تولید کالای باکیفیت نداشته باشند و به همین منظور حمایت همه جانبه از صنایع و تولیداتی که به دنبال تکمیل زنجیره ارزش هستند، در اولویت ماست.
وی اظهار داشت: ایجاد ارتباط و حسن تعامل با بازارهای هدف به منظور ورود به بازار جهانی نیز از اقدامات مهمی است که در شرایط کنونی کشور راه گشاست.
دکتر حسین مهری همچنین بر اهمیت اهلیت و صلاحیت متقاضیان تأکید داشت و اشاره کرد خوشبختانه کارآفرینان بزرگی در این استان وجود دارند که از صلاحیت لازم برخوردارند و این کار بانک را در پرداخت تسهیلات آسان می کند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات به شعب و سرپرستی ها تفویض اختیار لازم داده شد تا در کمترین زمان ممکن تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی به انجام برسد.
دکتر یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز ضمن تقدیر از حمایت های بی دریغ بانک صنعت و معدن از واحدهای تولیدی در سال رونق تولید یادآور شد: فعالان اقتصادی و صنعتی کشور به عنوان سرداران اقتصادی مطرح هستند و بانک صنعت و معدن در کنار آنان حضور مستمر و مؤثری داشته است.
همچنین در حاشیه این جلسه، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم رضا مقیمی اصل از کارآفرینان برتر استان آذربایجان شرقی برگزار شد و از خدمات ارزنده و تلاش های وی با اعطای تمبر مسی قدردانی بعمل آمد. 

استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم تمرکز حساب و گردش مالی صنعتگران و معدنکاران در بانک صنعت و معدن تاکید کرد. 
در این دیدار که عصر روز چهارشنبه در محل استانداری برگزار شد دکتر محمد رضا پورمحمدی استاندار این استان نیز با تشکر از اقدامات بانک صنعت و معدن بر لزوم تمرکز حساب و گردش مالی صنعتگران و معدنکارانی که از تسهیلات این بانک استفاده کرده اند تاکید کرد و افزود: برای رفع معضلات تولیدکنندگان و فراهم شدن امکان پرداخت به متقاضیان تسهیلات بانکی لازم است افرادی که از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت داشته اند، نسبت به بازپرداخت به موقع این وام ها اقدام نموده و تمرکز حساب و گردش مالی خود را در این بانک افزایش دهند.
در ادامه مدیرعامل این بانک عنوان کرد: نسبت تسهیلات پرداخت شده به منابع جذب شده در این استان 40 برابر است و این موضوع لزوم جذب منابع با توجه به محدودیت های مالی در این مقطع زمانی را بیشتر می کند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از طرح های داروسازی دانا( تولید انواع محصولات و مواد مؤثره دارویی)، کاشی تبریز (تولید انواع کاشی)، پرشین نوش پرمیس (انواع آبمیوه طبیعی و آب گازدار)، صنعتی داداش برادر (تولید شیرینی و شکلات با برند شونیز)، گروه صنعتی نجاتی (تولید شیرینی و شکلات با برند آناتا) پلی نار و مجموعه های (شهرک صنعتی کارآفرینان) شیرین عسل بازدید کرد و با مدیران این شرکت ها به بحث و گفتگو پرداخت و تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات و موانع تولید اخذ گردید.